Ansiktstvätt utan vatten

Såhär ser det ut hos mig just nu eftersom jag precis tvättar badrumsmattan (innan har jag haft två om avståndet mellan dusch och handfat är för stort) och istället använder den gamla handduken.
Skulle aldrig låta den ligga så länge så den blir möglig, nååågot renligare än så är jag :rofl:

20170530_123609_zps98y7p6mu.jpg

Egentligen en väldigt kort fråga. Jag letar efter ansiktstvätt (servetter eller att använda med bomullspaddar) som inte behöver sköljas av? Jag tycker det är rejält obehagligt att få vatten i ansiktet och har gett upp försöken att få in någon rutin med produkter som ska sköljas av. Min hy mår också därefter: pormaskar och andra blemor mest hela tiden. Inser att servetter och annat aldrig kan bli riktigt lika bra som produkter som sköljs av men tänkte stämma av om de finns någon produkt som är att föredra framför andra?

Ska kanske tillägga att jag inte sminkar mig regelbundet så det är bara "vardagssmuts" som ska bort.
Har du testat tvätta bort rengöringen med tvättsvamp?

Sitter faktiskt och kollar på det just nu, men kommer faktiskt att prova Garniers Micellar Cleansing Water, ska vara skitbra trots att det är väldigt billigt!

Jag har den och är jättenöjd! Får lätt småblemmor/finnar om produkten inte fungerar men använt den i 2 månader nu utan problem.
Den stramar inte och känns len mot huden!
Köpte precis tvättservetter från samma serie för att ha när jag jobbar natt på jobbet men inte provat dom ännu.

Jag använder det absolut billigaste självtillverkade, egentligen ansiktsvatten, och älskar det som tvätt. Fungerar alldeles utmärkt med bomullsrondell till vardagen när man inte sminkat sig.

3 delar vatten (är man lite känslig tar man destillerat)
1 del äppelcidervinäger
1 del hamamelissvatten (trollhassel)

Jag som är så nördig när det gäller skönhetsprodukter har haft denna enkla i närmare 6 år nu och har inte bytt, trots ful flaska och "tråkigt" innehåll. Så bra tycker jag att den är.

Jag hatar att tvätta mig i handfatet och tvätta ansiktet. Det är ett jävla drällande och vatten ner för armbågarna och blöta händer. Usch!!

Förresten. Vad jag förstått så är det egentligen inte bra att tvätta ansiktet med rengöring (eller hemska tanke tvål) och vatten för ofta, det torkar snarare ut. Det får nog anses som bättre att variera med toner/ansiktsvatten, så TS du är inte helt fel ute ändå :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 200
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
800
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka