Ansiktsteckning

Sv: Ansiktsteckning

Hur blev det så? Bara klanteri och otur eller?

*Ogillar otillåten blandrasavel*

Det är inte tillåtet att inom dom förbund som registrerar raskatter para olika raser med varandra (utan speciella tillstånd) och medvetet tillverka huskatter, som detta blir. Men det gäller förstås bara dom som är medlemmar i dessa förbund. Jag som medlem får absolut inte medvetet para min katt med huskatt eller annan ras utan att SVERAK godkänt detta, då blir jag avstängd och får inte ställa ut eller registrera ungar där på en viss tid eller för alltid.

Aha..Det är alltså liknande regler för SVERAK-anslutna kattuppfödare som det är för SKK-anslutna hunduppfödare.

Tack för förtydligandet :)

JustME83 skrev:
Hur blev det så? Bara klanteri och otur eller?

*Ogillar otillåten blandrasavel*

Jaaa du, det undrar jag med. Inte tror jag då att det var medvetet med tanke på att de jag köpte honom av ställer ut birmor. Var nog bara otur...:rofl:

Samma typ av regler, samma attityd till blandraser, hälsoprogram, målinriktad avel osv. I en jämförelse mellan uppfödare av sällskapsraser och katter är det väldigt lite som skiljer, vi vill ha sociala, trevliga och friska individer som matchar rasstandard någorlunda.

MissFideli skrev:
Nej du, den teorin är tagen ur luften. Hittar du nån symetri i detta ansikte?

yoga2.jpg
ha ha, håller med!
kisen hemma har jätteskum ansiktsteckning o det e en tjej!!:D

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 346
Senast: Celinehenn
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 002
Senast: Raderad medlem 68338
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 679
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar