Anonyma bittra köpare utan pengar...

C

crazy

Att hästar inte är gratis vet vi ju alla.Vi som föder upp vet ännu mer om dess omkostnader.

Men varför man är feg och skickar ett anonymt mailbrev som detta förbluffar mej hur man kan sjunka så lågt.(Dessutom...tycks de har glömt att man kan kontrollera deras IP nummer ändå).

Varför maila ett sådant brev överhuvudtaget? Man ser ju direkt på angivet pris om man har råd eller ej...varför haka upp sej på detta?

Jag gissar någon vill HA-men NÅGON har inte råd!!Då är det bättre att fara ut med sin irritation till andra?

Personen ifråga har inte sett hästen live och uttrycker sej så!

Klistrar in brevet nedan;

hej, låter mkt dyrt för en 2åring,vad har mamman gjort gått svår hoppning ?Hennes egen prestation är mkt viktig,om man tar ut dessa priser för en 2åring som man ej vet hur den blir,man kan inte ta ut nåt i förskott,visa den i 3årstest kanske man får en fingervisning om vad det KAN bli,priset är ett fantasipris,vi köpare börjar bli trötta på dessa priser på hästar s ej prest nåt,o hur många skäckar ser du som går mdsv hopp el gressyr,Tack för ordet

Någon annan som fått arga bittra mail angående för dyra hästar till salu?

Ha,ha mina hästar stannar så bra här tills jag får betalt som jag vill.Vad inbillar de sej?

Sv: Anonyma bittra köpare utan pengar...

Är det en lovande häst med bra stam och bra exteriör som kanske gjort bra ifrån sig på tidigare visningar behöver det ju inte vara ett för högt pris (men det är svårt att säga eftersom jag inte vet vad priset är ju =) )

:bow:

Stavningen och sättet att skriva påminner om någon. :angel:

Verkar vara skrivet av nån yngre med tanke på stavningen?
Löjligt...ett sådannt mail skulle jag bara strunta i. ;)

Oavsett om det är fantasi pris eller inte så behöver man inte höra av sig om man inte har pengar ;)

Samma sak är det när det ringer folk "ja...vi har ju nite så bra ekonomi, kan du tänka dig att lämna ut hästen på foder ett år före ev köp?"

Öh?...För det första tycker jag inte en tävlad islandshäst med kanonstam å placeringar på varenda tävling med bra domarkritik som "lovande" samt all utrustning som medföljer att 45 000 är svindlande.

För det andra så tar jag oerhörda risker med att låna ut hästen , tänk om hon skadar sig för livet eller lyckas få spatt när hon är där så det ändå inte går att sälja överhuvudtaget.Eller så kan de ju förstöra hästen, det ar jag tyvärr varit med om. :crazy:

Varför ens ringa?De kan iaf inte få en bra utbildad häst överhuvudtaget under det priset.
Byt ras då :mad:

Senast ändrad av en moderator:

Är det en skäck du säljer?

Denna sk köpare borde ju vara insatt i att det idag finns så många halvblodshästar till salu med bra stammar och det går att göra riktiga fynd. En del köpare håller envist fast vid sitt satta pris medan andra slumpar bort.

Vill köparen ha en skäck så är marknaden ngt mindre och ökad efterfrågan är högre pris.

Jag blir dock nyfiken på hur mkt detta "hutlösa" pris för en 2-åring innebär?

45´-80´inkl för ett 2-årigt halvblod med modern bra internationell stam undan ej meriterat sto är inget knepigt.

Det är för fasen sanslöst!! Varför lägger dom ner energi på att höra av sig om det ändå är för dyrt för dom??
Men knepiga människor finns det gott om, jag råkade själv ut för en sån när jag hade min fbl-valack till salu

Fick ett mail där det stod:
"Jag köper honom om du gör hamburgare av den"

Om dom nu inte är hästintresserade eller rentutav ogillar hästar så behöver dom väl inte läsa annonserna över huvud taget?

Men men, den siste idioten är inte född ännu :smirk:

Varför blir man inte förvånad?
Var inne och tittade på hästar köpes i pris under 9999:- och hittade en annons som var i stil med det här:
Stor häst som hoppar bra, inriden och max 6 år helst med utrustning pris ej över 5 000.
Så frågan är väl hur länge det dröjer innan det dyker upp folk som vill ha betalt för att ta över våra uppfödningar.

Många verkar vara fixerade vid hästens inköpspris och tror att det är den största kostnaden vid hästhållning :smirk:

Skulle vara väldigt skeptisk att sälja en häst till någon som inte vill betala anständigt pris för en häst. Har de då råd att ta hand om hästen?

Förstår över huvud taget inte meningen med att skicka ett sådant mail. Tror man att du som säljare ska ta åt dig, känna förtroende för mailskrivaren och sälja hästen till denne för ett billigare pris :confused:

Varför ens ringa?De kan iaf inte få en bra utbildad häst överhuvudtaget under det priset

Ja ha,ha...hur många gånger händer det inte att de säger att de vet om en annan häst med samma utbildningsnivå som är till salu för ett billigare pris?(som bara är ljug och ett sätt de tror de ska sänka priset på). :crazy: :D

Jag tror tonerna snart kommer bli annat.I och med de nya reglerna så är det många hobbyuppfödare som minskat antalet hästar osv...dvs det kommer att finnas färre hobby-uppfödda individer att köpa!Detta kommer att resultera i dyra hästar i slutenden redan på priset av ett föl!Vad kommer då inte en utbildad häst att kosta framöver måntro!?! ;) :D

Javisst - man måste ju se hästen för att ens kunna bedömma om värdet är riktigt eller ej - det är alldeles riktigt!

Ja en bitter typ var det i allafall.....

Jo jag vet att jag borde strunta i det.Men jag tänker även på mina medmänniskor...det är nog många därute som får elaka brev-de ska inte behöva tro att det bara händer dem heller!

Ja det där blir man inte förvånad över ett dugg!

Såg liknande annons för något år sedan fast då sökte man hbl skäck,full stam och gröna papper,sto 4-10 år,frisk och felfri,välhanterad,runt ca 165 cm,tävlad minst LB/LB, och i tävlingskondition....maxpris 20 000 kr.*host*

Men det du hittade var nog snäppet värre ändå!

Många verkar vara fixerade vid hästens inköpspris och tror att det är den största kostnaden vid hästhållning

Ja priset är ju den lilla delen i det hela egentligen.

Men nu är hon inte till salu längre, hon är för bra för att sälja, skulle inte ha råd att köpa en sån häst igen :)
Jag vet iaf att jag inte är hemma blind då domarna tycker om henne ;)

En anledning till varför man inte anser sig ha råd att betala en häst är att det kan vara svårt att få ihop klumpsumman för et köp.Att hålla en häst kostar ju inte 80 000 i månaden om ni förstår vad jag menar, det är ju lättare att få pengarna att räcka för att hålla en häst...

Jag som känner till det möderne ditt sto kommer ifrån tycker inte att priset är ett fantasipris!

Skulle jag leta efter ett halvblodssto som var skäck med gröna papper för att bedriva skäckavel skulle jag vara väldigt intresserad av ditt sto ;)

Egentligen spelar det ju ingen roll om din häst är för dyr eller ej. Är man inte intresserad till det priset som säljaren vill ha behöver man inte höra av sig. Eller så kan man åtminstone höra efter om prutmån på ett vettigt och trevligt sätt.
Inte tror väl folk på allvar att man säljer (och dessutom prutar ned) en häst till någon som börjar med att skicka ett otrevligt (anonymt) mail? Eller det kanske de tror, skulle inte förvåna mig.

Klicka på "svara" och skriv

bara helt enkelt

"Surt sa räven om rönnbären......"

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka