Du får ursäkta TS men jag blir fruktansvärt irriterad på den här tråden och dina inlägg. Du skyller konstant på ditt ex, att han bröt ned dig och behandlade dig illa. Det är inte okej!
Jag blev slagen sönder och samman i över 4 års tid, mitt ex tog ifrån mig allt, han fick mig att sluta existera som individ, och det suger. Jättemycket. Men! Det var upp till MIG att se till att jag fick den hjälp och de verktyg som behövdes för att kunna bearbeta min situation, precis som att det är upp till DIG och se till att du får den hjälp du behöver. Att ständigt skylla på att man har blivit utsatt för något är bara fel.
Sedan handlar det inte om att du är alkoholist eller inte, summan av kardemumman är att du tydligen inte kan hantera en viss mängd alkohol då du hamnar i situationer du inte kan hantera. Att förstora upp en situation som du gjorde för att sedan göra en helomvändning är inte hälsosamt för psyket, det är inte konstigt att du drabbas av ångest.
Du måste få hjälp att komma vidare i din sorg efter det ditt ex gjorde mot dig, och innan dess tycker jag inte att du ska vara i ett förhållande för det finns ingen möjlighet för dig att gå in i det med en sund grund! Jag må låta hård, men tro mig du kommer stå och stampa på samma punkt tills du bestämmer dig för att göra något åt det.
Se objektivt på situationen du hamnade i: Du går på en AW, dricker en mängd alkohol som gör att du släpper loss och hamnar i säng med din kollega. På morgonen har ni sex igen och du upplever detta som annorlunda. Väl på arbetet igen upplever du att kollegan beter sig dominant och ägande, du vill inte att det ska vara så men säger ingenting. Du får sedan panik över hela situationen, skickar ett sms och får sedan mer panik. Dagen efter är allt bra efter att ni pratat, du fortsätter träffa honom och allt är då suveränt.
DU upplever att sexet är annorlunda på morgonen. Kan det ha berott på att a) han inte är full längre? b) han är bakfull? c) han tycker situationen är lite genant men vill ändå ha sex igen för att han tyckte om det? d) du inte är full längre?
På jobbet försöker han ta kontakt med dig men DU tiger ihjäl honom. Kan det vara därför han upplevs som dominant, för att han försöker prata med någon som bara dissar honom och låtsas om att han inte finns? Skulle det göra DIG på bra humör? Du skickar sedan ett sms efter att ha dissat honom, får panik över att det går hela 30 minuter (!) och sedan har han mage att ringa upp! Snälla TS, kan det ha varit så att han bara ville prata ut om situationen? Att han ville få svar på varför du tigit ihjäl honom? Eller kanske bara att han ville berätta för dig hur han känner men inte kan formulera det i skrift?
Sedan det här med rank och grejer på din arbetsplats. Det finns lagar, av en anledning, det är inte bara att sparka folk höger och vänster eller bete sig som ett rövhål bara för att man har en högre befattning. Du är inte med i amerikansk såpa.
Gällande den där kvinnan du nämner som är SÅ avundsjuk för hon flörtar med killen INDIREKT och bara HATAR dig för att killen visar intresse för dig istället, så SKIT I HENNE. Det är inte svårare än så, hon kan inte göra dig någonting så länge du är trygg i dig själv. Jag hade en sådan kvinna på mitt jobb, men jag var väl medveten om vad jag gjort och inte gjort, och stod alltid för mina handlingar. Slutade med att hon fick en varning av chefen och har inte snackat skit sedan dess.
Kort och gott: ta ansvar, sök hjälp för att bearbeta det du varit med om och sträva efter att bli trygg i dig själv. Du är vuxen, och det innebär att man måste ta ett ansvar för sig själv och sitt liv även om det kan kännas hopplöst.
Jag växte upp med en dysfunktionell familj, mobbades hela högstadiet, blev misshandlad fysiskt, psykiskt och sexuellt i över 4 år, är f.d. tablettmissbrukare och diagnostiserad med asperger, depression och generaliserat ångesttillstånd, men som bad om hjälp och är lycklig idag.
Jag tror på tuff kärlek, och det är precis det jag ger dig. Du kommer tycka att jag är elak, oförstående och "att bara för att jag är så stark så tror jag att alla andra också är det!" Det är jag inte, jag vet att du kan, men jag måste bara få dig att se dig själv först innan du kan få hjälp.
All kärlek och lycka till dig TS.