Ja, när det är i veckan blir det ofta så, tycker jag. När det är på en fredag - not so much... :D
På fredagar, eller vilka dagar som helst som jag är ledig efter jobbet, så börjar jag inte festa direkt efter jobbet med kollegorna och jag super mig definitivt inte dyngrak och släpar med mig någon hem från jobbet. :crazy:

Jag vet inte om de gör det, gör du det? :idea:
Jag sätter iaf likhetstecken mellan att supa till och att bli dyngrak, super man till så har man lämnat salongsberusning långt bakom sig. :meh:
Nej, jag har inte varit på aw på åratal, så det gör jag inte. Därför frågade jag dig, jag tolkade ditt inlägg så.

Du får ursäkta TS men jag blir fruktansvärt irriterad på den här tråden och dina inlägg. Du skyller konstant på ditt ex, att han bröt ned dig och behandlade dig illa. Det är inte okej!

Jag blev slagen sönder och samman i över 4 års tid, mitt ex tog ifrån mig allt, han fick mig att sluta existera som individ, och det suger. Jättemycket. Men! Det var upp till MIG att se till att jag fick den hjälp och de verktyg som behövdes för att kunna bearbeta min situation, precis som att det är upp till DIG och se till att du får den hjälp du behöver. Att ständigt skylla på att man har blivit utsatt för något är bara fel.

Sedan handlar det inte om att du är alkoholist eller inte, summan av kardemumman är att du tydligen inte kan hantera en viss mängd alkohol då du hamnar i situationer du inte kan hantera. Att förstora upp en situation som du gjorde för att sedan göra en helomvändning är inte hälsosamt för psyket, det är inte konstigt att du drabbas av ångest.

Du måste få hjälp att komma vidare i din sorg efter det ditt ex gjorde mot dig, och innan dess tycker jag inte att du ska vara i ett förhållande för det finns ingen möjlighet för dig att gå in i det med en sund grund! Jag må låta hård, men tro mig du kommer stå och stampa på samma punkt tills du bestämmer dig för att göra något åt det.

Se objektivt på situationen du hamnade i: Du går på en AW, dricker en mängd alkohol som gör att du släpper loss och hamnar i säng med din kollega. På morgonen har ni sex igen och du upplever detta som annorlunda. Väl på arbetet igen upplever du att kollegan beter sig dominant och ägande, du vill inte att det ska vara så men säger ingenting. Du får sedan panik över hela situationen, skickar ett sms och får sedan mer panik. Dagen efter är allt bra efter att ni pratat, du fortsätter träffa honom och allt är då suveränt.

DU upplever att sexet är annorlunda på morgonen. Kan det ha berott på att a) han inte är full längre? b) han är bakfull? c) han tycker situationen är lite genant men vill ändå ha sex igen för att han tyckte om det? d) du inte är full längre?

På jobbet försöker han ta kontakt med dig men DU tiger ihjäl honom. Kan det vara därför han upplevs som dominant, för att han försöker prata med någon som bara dissar honom och låtsas om att han inte finns? Skulle det göra DIG på bra humör? Du skickar sedan ett sms efter att ha dissat honom, får panik över att det går hela 30 minuter (!) och sedan har han mage att ringa upp! Snälla TS, kan det ha varit så att han bara ville prata ut om situationen? Att han ville få svar på varför du tigit ihjäl honom? Eller kanske bara att han ville berätta för dig hur han känner men inte kan formulera det i skrift?

Sedan det här med rank och grejer på din arbetsplats. Det finns lagar, av en anledning, det är inte bara att sparka folk höger och vänster eller bete sig som ett rövhål bara för att man har en högre befattning. Du är inte med i amerikansk såpa.

Gällande den där kvinnan du nämner som är SÅ avundsjuk för hon flörtar med killen INDIREKT och bara HATAR dig för att killen visar intresse för dig istället, så SKIT I HENNE. Det är inte svårare än så, hon kan inte göra dig någonting så länge du är trygg i dig själv. Jag hade en sådan kvinna på mitt jobb, men jag var väl medveten om vad jag gjort och inte gjort, och stod alltid för mina handlingar. Slutade med att hon fick en varning av chefen och har inte snackat skit sedan dess.

Kort och gott: ta ansvar, sök hjälp för att bearbeta det du varit med om och sträva efter att bli trygg i dig själv. Du är vuxen, och det innebär att man måste ta ett ansvar för sig själv och sitt liv även om det kan kännas hopplöst.

Jag växte upp med en dysfunktionell familj, mobbades hela högstadiet, blev misshandlad fysiskt, psykiskt och sexuellt i över 4 år, är f.d. tablettmissbrukare och diagnostiserad med asperger, depression och generaliserat ångesttillstånd, men som bad om hjälp och är lycklig idag.

Jag tror på tuff kärlek, och det är precis det jag ger dig. Du kommer tycka att jag är elak, oförstående och "att bara för att jag är så stark så tror jag att alla andra också är det!" Det är jag inte, jag vet att du kan, men jag måste bara få dig att se dig själv först innan du kan få hjälp.

All kärlek och lycka till dig TS.

Läst ikapp lite. Känner att jag tycker att det blir väldigt obehagligt med alla dessa inlägg som hintar om/säger att mannen söp TS under bordet med syftet att få henne i säng och liknande slutsatser. Vi har en instabil persons beskrivning av en helt anonym man som inte kan försvara sig. Att anta nånting alls om mannens personlighet, syften och liknande känns både otrevligt och kan dessutom inte leda till mycket alls.

Fokusera på TS istället. TS som i ena stunden skriver att hon inte tål "mycket alkohol" och i nästa inlägg blir för full på två drinkar. Som inte verkar kunna bestämma sig för om hennes arbetskollega och sexpartner är ett monster eller finaste killen. Som vill ha nån som styr men ändå inte?
Mannen spelar ingen roll för vi vet ingenting om honom. Jag litar då inte på ett ord TS säger om honom, varken positivt eller negativt.

Om TS vet vi dock ganska mycket när det kommer till den här situationen och TS borde verkligen söka hjälp, både för sina psykiska problem och sitt otrevliga sätt att se ner på folk som är "psyk" (vilket uttryck! :yuck:)

detta låter jo nästan som en fifty shades of grey re-write.... Geeeeeeeeeeeeeeeeeeez. Funderar seriöst på om TS bara sitter här och trollar helt vildt :cautious: För ingen kan väl vara och säga alla dessa saker på riktigt, och sen hux-flux, date vart han bestämmer om man skal dricka vin m.m.... Nej väl?? :banghead::meh:

Jag tänkte skriva ett långt inlägg men Otter skrev så himla bra i inlägg 368 att jag ska försöka hålla mig kort.

@anonymidiot nu har jag läst ikapp rätt många sidor. Nästan varje inlägg från dig läser jag med ett ljudligt HUH!? O_o för dina resonemang låter helt orimliga. Du skriver att du mår bra nu, att du tagit dig förbi ditt tidigare misshandelsförhållande och att du bestämmer över dig själv. Men det är rätt uppenbart att det inte är så. Läs dina egna inlägg som om det vore någon annans och fundera på vad du hade tänkt om ts. Ingen i den här tråden försöker vara elak mot dig, men merparten är rejält oroade över att du kan vara på väg mot ytterligare ett dåligt förhållande. Vi vet inte hur den här mannen är, men vi vet att många som kommer ur dåliga förhållanden faller i samma mönster gång på gång tills de tar tag i sitt mående på riktigt. Det är ett slags självskadebeteende och därför är det så svårt att se när man är i det. Alltså det kan gå jättebra med den här mannen men risken är tyvärr farligt stor att det går käpprätt åt helvete igen. Vi har sett det förut och därför tycker vi att du ska satsa på dig själv innan du är redo att vara del av någon annans liv.
jag har haft planer på att prata med någon efter det att vi gjorde slut, jag och mitt ex. Han bröt ner mig mentalt och hela mitt självförtroende, men nu känner jag att det är ganska ok jag har mått bättre och bättre för var dag så det känns inte aktuellt just nu
Du är inte ganska okej. En ganska okej person får inte totalpanik gång på gång på gång av helt normala om än lite pinsamma situationer. Bara en ganska trasig person reagerar så.

Angående det långa sidospåret om alkohol: Olika arbetsplatser kan ha väldigt olika festkulturer. Med mina kollegor skulle jag aldrig drömma om att ta mer än ett glas vin, knappt det. En kompis företag däremot har vilda fester där folk blir kaosfulla men det funkar tydligen också. Att bli fullare än man hade tänkt är ett misstag som alla kan göra. Om det händer så får man inse att man har problem med hur man hanterar alkohol och hitta en lösning för att inte upprepa det misstaget. Punkt.

Lite OT men tack för intressant läsning! Jag har alltid avundats människor som blir älskade/kan "hamna i säng" och som går på fester... Jag har aldrig smakat alkohol, gått på fester (var mobbad som ung), är oälskad och oattraktiv. Jag är såklart därför oskuld pga det.

Men nu inser jag vilken tur jag har! :bump::banana: jag har kommit undan lindrigt! Att slippa alla dessa ångestsituationer m.m. Jag är stolt över min oskuld även om det vore roligt att bli älskad någon gång!:angel: Ska bejaka mig själv mer!:cool:

Nu tillbaka till tråden. Jag håller med om att du Ts behöver hjälpmedel att hantera dig själv, eller vad man säger. Jag tog motvilligt hjälp, men nu är jag stolt över det för jag är starkare som människa. Jag kan inte ge råd i situationen, för har ingen erfarenhet, men jag fick en känsla av ":banghead::nailbiting::nailbiting::nailbiting:O_o" efter allt du skriver och när du plötsligt ändrar åsikt. Hoppas allt löser sig för dig.

Man behöver väl inte ha alkoholproblem för att man super till 2 gånger om året och det hör ju till att vakna upp med massa ågren och ångest dagen efter en riktigt bra fest (som man tyckte var riktigt bra kvällen innan :angel: )?? jag dricker själv alkohol fler dagar i veckan än jag inte gör det, det handlar om ett par glas vin till maten/kvällen för att jag tycker det är gott. Men att gå på fest och supa till är ju väldigt sällan det händer!

Det är ju sedan hur man handskas med den dagen-efter-ågrenen som Ts är klyven i.

Man behöver väl inte ha alkoholproblem för att man super till 2 gånger om året och det hör ju till att vakna upp med massa ågren och ångest dagen efter en riktigt bra fest (som man tyckte var riktigt bra kvällen innan :angel: )?? jag dricker själv alkohol fler dagar i veckan än jag inte gör det, det handlar om ett par glas vin till maten/kvällen för att jag tycker det är gott. Men att gå på fest och supa till är ju väldigt sällan det händer!

Det är ju sedan hur man handskas med den dagen-efter-ågrenen som Ts är klyven i.

Man har problem med alkohol om man dricker mer än vad man hade tänkt sig, om man använder alkohol som en ursäkt för att bete sig på ett visst sätt eller om ens alkoholkonsumtion gör att man skadar sig själv/andra. Det betyder inte raka vägen till parkbänksalkoholism men det betyder att man har ett problem som man behöver hantera. Jag håller helt med dig om att det inte är alkoholen som är ts problem. Det är hur hon hanterar problem i stort. Det enda man kan säga om alkohol i det här fallet är att det tenderar att både skapa problem och skapa mer ångest vilket ts knappast behöver.

Angående det långa sidospåret om alkohol: Olika arbetsplatser kan ha väldigt olika festkulturer. Med mina kollegor skulle jag aldrig drömma om att ta mer än ett glas vin, knappt det. En kompis företag däremot har vilda fester där folk blir kaosfulla men det funkar tydligen också. Att bli fullare än man hade tänkt är ett misstag som alla kan göra. Om det händer så får man inse att man har problem med hur man hanterar alkohol och hitta en lösning för att inte upprepa det misstaget. Punkt.
Fast jag gör en väldigt stor skillnad på att gå på en AW och att gå på fest. Att folk dricker för mycket på fester är ju inte helt ovanligt, däremot så är jag väldigt förvånad att folk super ner sig till apstadiet på en AW. :confused: Även om det är en fredag så jobbar ju folk vanligtvis till 16 - 17, att då gå direkt från jobbet till puben i syfte att bli full har jag aldrig ens hört talas om.

Vissa här inne är så snabba på att döma! :down: igår skickade jag iväg det där smset och han ringde upp efter mitt SMS och jag åkte hem till honom direkt. Vi har haft några bra samtal!!

Fast jag gör en väldigt stor skillnad på att gå på en AW och att gå på fest. Att folk dricker för mycket på fester är ju inte helt ovanligt, däremot så är jag väldigt förvånad att folk super ner sig till apstadiet på en AW. :confused: Även om det är en fredag så jobbar ju folk vanligtvis till 16 - 17, att då gå direkt från jobbet till puben i syfte att bli full har jag aldrig ens hört talas om.
Då tror jag att du är föskonad från det helt enkelt. Jag känner till många, särskilt inom sälj där många är unga, som kan festa rejält med sina kollegor. I det här fallet verkade det ju också vara en hemmafest snarare än aw. Släpp detta spåret nu tycker jag.

känslorna har bearbetats en aning, jag saknar honom ikväll :cry: det är konstigt att jag känner så för en människa jag egentligen inte känner så bra :eek:
är det fel att ringa honom nu? klockan är ju 22!
Hej TS, problemet här är inte mannen, det är ditt förhållningssätt till relationer. Ditt hela liv verkar styras av den här veckas långa relationen (eller vad det nu är). Det är vanskligt att släppa så mycket av sig själv för en relation, speciellt en som bara är några dagar. Du hamnar i en känslomässig beroendeställning till den här personen som inte är hälsosam för någon av er. Jag tror att de andra i tråden försöker ge dig en "uppvaknande örfil" med sina vassa inlägg som du uppfattar som personliga påhopp. Det ÄR problematiskt att du låter andra människor, andras åsikter och din oro styra så mycket i ditt liv som du påvisar i den här tråden. Även om det du visar här bara är en liten del av ditt liv och du annars är "stabil" så är det något du skulle behöva behandla för att kunna stå stadigt i alla situationer och kunna se till dina egna behov. Jag hoppas du söker behandling för din ångest och oro, även om du inte känner av den just nu i denna stund, det underlättar behandlingen om man är i ett stabilt läge när man tar emot den. Precis som med hästfostran så är det ju i de lugna lägena man kan träna in grunderna som man sedan kan använda sig av när det kommer till en skarpsituation och man riskerar att få panik.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 956
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 512
Senast: Imna
·
H
Kropp & Själ Hej, skriver under anonymt nick då jag inte vill avslöja mig för mycket. Blev för ett tag sedan utsatt för sexuella trakasserier av en...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Gammal användare men nytt anonymt nick. En del av er förstår nog vem jag är pga gemensamma aktiviteter vi har tillsammans som jag inte...
Svar
16
· Visningar
4 770
Senast: citruzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama