Ännu en tråd om en bråkig has..

ponilover

Trådstartare
Såg att det låg flera trådar uppe om just has men ingen som beskrev just min hästs problem och jag ville inte kapa någons tråd så startade en egen.. :)

Min häst har varit varm på ena hasen idag och igår. Han är varm på hela baksidan av hasen, insida och utsida. Framsidan inget alls. Han är varken svullen eller halt. Vad kan det vara? Jag har provat att kylt med kylgel men finns det något annat att göra? Vad hade ni gjort?

Om det bara varit ett par dagar och hästen annars är som vanligt hade jag nog kört med promenader några dagar och avvaktat. Om det envisas hade jag åkt in och kollat upp. Det är inte alltid lätt att se en bakbenshälta, så personligen skulle jag inte lita på att där inte fanns någon bara för att jag inte ser den.
På baksidan där finn något griffelben/gaffelband eller något som kan krångla vid överansträngning/skada och det vill man nog inte låta gå för långt.

Sedan säger min veterinär att lite värme utan andra fynd inte alltid behöver betyda något, men på min som haft problem i hasen så har jag tydligt känt värme vissa dagar under tiden han hade problem, och nu är han aldrig varm längre. Så man ska nog inte ta alltför lätt på det.

Liknande trådar

Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
836
Senast: Jennnnka
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 355
Senast: hastflicka
·
Hästvård I förrgår var en av hästarna väldigt halt i ett bakben. Ville inte stödja på benet och kraftigt halt i skritt. Ringde till veterinären...
Svar
1
· Visningar
1 444
Senast: mooi
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 683
Senast: Karminnie
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka