Ännu en frisyrtråd

Mirre

Trådstartare
Är så galet trött på mitt satyg till hår.
Det är långt (till skulderbladen ungefär), fruktansvärt slitet, ojämt och risigt.
Bara hänger och ser allmänt jävligt ut. Tappar gräsligt mycket hår dessutom så det är inte alls lika tjockt som det har varit.

Såå eftersom jag ändå behöver kapa ca 2 dec och håret nog skulle må bra av det, så funderar jag på att kapa rubbet kort. Riktigt jättekort.
(kan inte förstå att jag just skrev det)

Kortaste jag haft hittills är till axlarna ungefär, nu skulle det i såfall bli betydligt kortare. Tänkte något sådant här:
frisyrer.jpg

Snygga frisyrer, men det är ju väldigt irriterande med håret i ögonen.
Dessutom måste det vara en lättskött frisyr.

Så kanske
images

Sv: Ännu en frisyrtråd

Ahh, har samma beskymmer :mad:

Den senaste veckan ungefär har håret börjat drösa av i mängder.

Har googlat på korta frisyrer, senast i går natt, och de bilderna du lagt in är riktigt snygga.
Men! det är det där med håret i ansiktet, har så svårt för det (på mig själv).

Försökte kolla lite på vad som passar ansiktsformen.
Inte mycket hjälp där. "Din ansiktsform passar i så gott som allt"
Tack för den hjälpen :meh:

Kan du tänka dig ännu kortare eller är det maxgräns det du visar?

Dessa är ganska ok. Den till höger lite längre variant ser det ut som.
5896478_62.jpg

Tycker jag du gör rätt i! Jag har de senaste två åren kapat av håret till en sned page när det blivit för långt och slitet. Efter klippningen har längsta längden gått till hakan typ och en gång något kortare. Efter flera år med långt hår var det så skönt att få klippt av det även om jag var väldigt nojjig först :D fruktansvärt lättskött i den längden, hade som bild tre fast inte så sned lugg o mindre rufs :p
För tillfället har håret hunnit växa ut igen , behåller det nog såhär ett tag nu som omväxling och låter det växa, men framåt våren/sommaren kan det nog bli så att jag kapar det igen om jag inte hittar någon annan frisyr att prova :)

Det är galet skönt att kapa av håret när det är slitet! Jag gjorde det och behöll det så i typ 4 år. Dessutom - möjligheterna med frisyrer är enormt mycket större! Även att färga det! Jag är naturligt ljust blond, så att färga långt hår svar är inte världens bästa idé (det var därför jag klippte av det). Men kort hår kunde jag byta färg flera gånger per år för det växte ut nytt så snabbt... Skitkul. :D

Lite bilder på mitt hår och hårfärger när det var kort:
263689_10150318001440931_7975236_n.jpg

270709_10150317020840931_7946389_n.jpg

189862_10150167777020931_1505470_n.jpg

321_40507670930_9517_n.jpg

Kan du inte visa lite färska bilder på hur håret ser ut nu så blir det lättare att sia om vad som skulle passa? :)

Om jag skulle klippa mig kort så skulle jag klippa mig såhär. Jag tycker det är en så otroligt snygg frisyr och sen kan man ju "busa till det" om man vill :)

*Varning för fotobomb!* :D F*n va sugen jag blev på att klippa håret nu.....

0c834d39879ebb98407bd5e0924b4668.jpg
a63b36ed2acbd3e6420a5084c4137950.jpg

8d012c50b932a48051a91315ebc215ff.jpg

16c54a9b0d0da5f662193cf90112aa77.jpg

Snygga frisyrer :)
Kort men utan en massa hår i ansiktet, ser hyfsat lättskött ut också.

Lårdis:
Ska försöka fixa bild på hur det ser ut nu. :)

Alltså, tjejen på första bilden (samma på andra?) giiirlcrush :love: vill också kunna passa i sådär kort hår!

Tack, saknar jag kort hår så är det detta håret... Rött, kort, busigt. :love: Får fortfarande hålla fingrarna i styr för att inte färga håret rött nu... Det är väldigt skönt att slippa färga varje månad. ;)

Till TS: på Lisa412 bilder tror jag 3:e och 4:e bilden skulle kunna kännas lite som att testa på kort hår? Kanske skulle kännas bättre med lite "långt" kort hår? :)
Ser gärna också en bild på nuvarande hår!

Ja det var snyggt :)

Nu ska vi se om det här funkar, dagens mest kassa bilder men lite ser man väl alla fall :p Ignorera min mindre muntra min tack ;)
139008768144.jpg

139008798902.jpg

Ni ser varför jag vill klippa va? ;)

Gud, det där känns ju som en perfekta frisyren! :love: Någon som har en aning om hur mycket jobb det är att hålla något sådant snyggt? Klarar den av att bli ett par centimeter längre utan att se förjävlig ut?

Har länge velat klippa kort men inte riktigt vågat. Men den där borde framifrån se ut ungefär som mitt hår gör när jag sätter upp det (vilket är typ dagligen). Snedbena med "lugg" som går snett ner bakom örat. Och det passar jag ju i... :D

(förlåt att jag kapar tråden en aning)

Kapa på du :p

Den frisyren är jättesnygg, tror det blir nåt sånt jag satsar på sedan.
Ser inte så svårskött ut, men hur funkar snedlugg om man har en virvel just där?
Vet inte hur bra det syns på bilden, men har en i pannan sas.

Beror väl lite på hur fogligt ditt hår är, är det natuligt platt och gör som du vill går det nog relativt lätt. Dock får jag känslan av att det kan bli lite hockeyfrilla om det blir för långt i nacken? Jag klippte mig rätt ofta men klippte även lite kortare än vad jag ville ha när jag väl klippte mig. Klippte mig kanske varannan månad, ibland var tredje, men min frisyr var mer lättskött än den på bilden...
Men man vet inte innan man testar! :D

Håret växer ut snabbare än vad man tror, tycker att ni båda ska testa och då vill vi ha före- och efterbilder!

Jag har snedlugg och en hemsk jättevirvel i pannan. Med kortare frisyrer har jag plattat och sprayat, det har hållit helt ok då.
Med längre tycker jag det är svårare. I nuläget (luggen är 5 cm ifrån axellång) har jag benan på "fel" sida och måste fästa med spännenen stund också om det ska funka.

Varenda frisyr i tråden är superfin!

Eftersom du verkar ha ett avlångt ansikte TS så ska du passa i vad som. Så ta den du tycker är finast. Tror nog du kan passa i kort hår :)

Ville själv ha en frisyr, typ den första bilden du la upp, men det är jag alldeles för feg för :p

Beror väl lite på hur fogligt ditt hår är, är det natuligt platt och gör som du vill går det nog relativt lätt. Dock får jag känslan av att det kan bli lite hockeyfrilla om det blir för långt i nacken? Jag klippte mig rätt ofta men klippte även lite kortare än vad jag ville ha när jag väl klippte mig. Klippte mig kanske varannan månad, ibland var tredje, men min frisyr var mer lättskött än den på bilden...
Men man vet inte innan man testar! :D

Håret växer ut snabbare än vad man tror, tycker att ni båda ska testa och då vill vi ha före- och efterbilder!

Håret är spikrakt med tunna strån och relativt halt. Så jag tror att det ska gå hyffsat smidigt bara jag hittar produkter som inte glider ur.

Gud nu blev jag jättesugen på att bara göra det. :nailbiting:

Vi får väl göra det allihopa eftersom många vill men vågar inte.

Ska vi puscha någon till att kapa av håret så får väl vi också göra det :D

*kl*

Vill bara påpeka att alla frisyrer i tråden, speciellt de i TS första inlägg, ser ut att kräva en hel del styling. En del människor är välsignade med hår som bara lägger sig rätt utan så mycket fix, men de flesta är det inte. Och en kort frisyr kräver oftast mer underhåll än en lång; mer styling och man måste klippa sig oftare. Bra att tänka på är också att när man klipper av sig längderna så blir det oftast rätt mycket volym i det korta håret.

Liknande trådar

Kropp & Själ Är jag den enda som verkligen avskyr att klippa mig? Jag sitter just nu med min vanliga "Efter klippningsågren". Jag ogillar hela...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 569
Senast: Lupino
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 836
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar