Någon som är trött på skolan och hellre önskar få vara i stallet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag såg denna annonsen och det gav mig ett riktigt gott skratt
Inte mycket använd....
Var inte skäcken färgäkta?Jag såg denna annonsen och det gav mig ett riktigt gott skratt
Hm det är frågan dettypiskt sånna där skäckar dom vet man ju hur de ärfärgar av sig och alltVar inte skäcken färgäkta?
Häst till salu beskrivs som ”simple minded”. Gissningsvis menar man ”enkel” men det betyder ”korkad”.
Haha, jag vet! Säljaren skriver så konstant om sina hästar. Även den jag köpte som verkligen inte var varken "enkel" eller "korkad".Häst till salu beskrivs som ”simple minded”. Gissningsvis menar man ”enkel” men det betyder ”korkad”.
Men snälla, kan ingen tala om för henne vad det är hon skriver om sina djur?Haha, jag vet! Säljaren skriver så konstant om sina hästar. Även den jag köpte som verkligen inte var varken "enkel" eller "korkad".
Men snälla, kan ingen tala om för henne vad det är hon skriver om sina djur?
De kanske menar att den inte är skolad? Jag har ridit många travare som inte är inridna.Letar eventuellt efter en egen häst och idag fann jag en hästannons där hästen inte var inriden, men riden regelbundet
Har ett minne av en tråd just angående vad som räknades som inriden. Spannet var ungefär mellan kunna sitta på hästen utan ledare till att kunna starta en Lc i dressyr med godkänt resultat.Letar eventuellt efter en egen häst och idag fann jag en hästannons där hästen inte var inriden, men riden regelbundet
Mycket möjligt att det är vad som menas. Men då kan man ju skriva det alternativt tänka efter innan man publicerar sin annons. För min del hade man hellre kunnat skriva ut vad hästen kan med ryttare på ryggenDe kanske menar att den inte är skolad? Jag har ridit många travare som inte är inridna.
Har också ett vagt minne av den tråden. Samt en annan diskussion om vad som räknas som grundutbildad. Borde nästan finnas en officiell ordbok med definitioner för hästar och deras utbildningsnivå alltid lika spännande att läsa annonser och försöka förstå vad som menas.Har ett minne av en tråd just angående vad som räknades som inriden. Spannet var ungefär mellan kunna sitta på hästen utan ledare till att kunna starta en Lc i dressyr med godkänt resultat.
Sutten på ute 2-3 ggr och det gått bra att gå först och sist, samt sutten på 2-3 ggr i paddock. Det hade jag tolkat motsvara "riden" några gånger.Jag svarade på en annons (och bad om ridfilm) där det i annonsen stod typ att den var riden ute och i paddock några gånger och att den kunde gå först såväl som sist och gillade att arbeta. Fick till svar att den var ju bara sutten lite på så det fanns inga filmer. Så man får nog ta det som står i en annons med en liten nypa salt...
?X X X
Ta gärna bort det här inlägget eftersom det är det i särklass sämsta som lagts in den här veckan i den här gruppen!