Nä det motsatta. Mörk dressyrhäst.Var det en fancy hoppskimmel på bilderna?
Många kände igen vilken det var så gissar att den går lite högre klasser.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä det motsatta. Mörk dressyrhäst.Var det en fancy hoppskimmel på bilderna?
Nä det motsatta. Mörk dressyrhäst.
Det är väl Luxus som brukar vara ”till salu” titt som tättNä det motsatta. Mörk dressyrhäst.
Han är ju tjusig så är väl därför.Stulna bilder brukar vara Luxus CML.
Ja, om den "bromsar" bara av att man tar i tygeln är det ju någonting som är fel...Såg en fodervärds annons där det stod att hästen hade tydlig broms och därför skulle man rida på långa tyglar.
Jag själv förstår inte riktigt, i min värld borde det gå att rida med t ex. Korta tyglar men ändå va mjuk i handen eller tänker jag fel?
Det behöver det inte vara. Den kan vara riden så.Ja, om den "bromsar" bara av att man tar i tygeln är det ju någonting som är fel...
Det mest intressanta är att enda ridbilden så har hästen något liknande amerikansk gag bett med lång skänkel och ryttaren ser ut att ha ”korta” tyglar… det i kombon med texten fick mig att reagera.Ja, om den "bromsar" bara av att man tar i tygeln är det ju någonting som är fel...
Ja, när jag skrev att "något är fel" så menar jag antingen på själva hästen eller på hur den är riden.Det behöver det inte vara. Den kan vara riden så.
Och jag menar att det inte är något fel om hästen är riden så.Ja, när jag skrev att "något är fel" så menar jag antingen på själva hästen eller på hur den är riden.
Förstod det. Vi tycker olika, helt enkelt.Och jag menar att det inte är något fel om hästen är riden så.
PrecisFörstod det. Vi tycker olika, helt enkelt.
Jag tror det är vanligare än man tror. Folk börjar så tidigt som möjligt för att de är rädda att inte hinna få dem klara till 3-årstestet misstänker jag.En swb åring som är salu, haft sadel och träns på sig och är även löshoppad. Vad är det för fel på folk? Varför håller man på med avel om man ska stressa på detta sättet? Låt bebisarna vara bebisar, varje sak har sin tid. Synd att inte alla unghästar får vara i fred tills dess.
Men alltså, en ettåring... Det är bara sorgligt. Det är få hästar som behöver så lång tid innan 3 års och behöver dom det är dom oftast inte redo/mogna/ för att gå 3 års och man bör satsa på ett ev ridhästtestet året efter enligt min åsikt..Jag tror det är vanligare än man tror. Folk börjar så tidigt som möjligt för att de är rädda att inte hinna få dem klara till 3-årstestet misstänker jag.
Ja det finns ju en generell kultur inom stora delar av hästvärlden där man anser att ju tidigare man börjar med något desto bättre, på gott och ont. Jag anser personligen att man borde ta bort ridtesterna för 3-åringarna helt och hållet och bara visa dem lösa och vid hand. Inte så mycket för att själva ridtestet i sig är för krävande utan mer för att det uppmuntrar en del ägare/uppfödare att pressa hästarna för hårt i för ung ålder i ett försök att få hästarna att se så bra ut som möjligt på testet.Men alltså, en ettåring... Det är bara sorgligt. Det är få hästar som behöver så lång tid innan 3 års och behöver dom det är dom oftast inte redo/mogna/ för att gå 3 års och man bör satsa på ett ev ridhästtestet året efter enligt min åsikt..
Man ser även här på buke folk som överhanterar sina bebisar och dom göra ditt och datten när det enda dom bör göra är att gå med kompisar i stora hagar, leka, äta, sova, fixa hovarna då och då typ.
Tråkigt att det ska behövas tas bort för att folk inte kan besinna sig. Det är frivilligt med ridprovet på treårstestet och formen bedöms inte överhuvudtaget så det tycker jag känns som en dålig ursäkt till att pressa hästarna se så bra ut som möjligt.Ja det finns ju en generell kultur inom stora delar av hästvärlden där man anser att ju tidigare man börjar med något desto bättre, på gott och ont. Jag anser personligen att man borde ta bort ridtesterna för 3-åringarna helt och hållet och bara visa dem lösa och vid hand. Inte så mycket för att själva ridtestet i sig är för krävande utan mer för att det uppmuntrar en del ägare/uppfödare att pressa hästarna för hårt i för ung ålder i ett försök att få hästarna att se så bra ut som möjligt på testet.
Har sett på tiktok att folk sitter in sina ettåringar (inte i sverige) men det blir nog tyvärr vanligare att man gör så mycket som möjligt tidigtEn swb åring som är salu, haft sadel och träns på sig och är även löshoppad. Vad är det för fel på folk? Varför håller man på med avel om man ska stressa på detta sättet? Låt bebisarna vara bebisar, varje sak har sin tid. Synd att inte alla unghästar får vara i fred tills dess.