Tycker jag väl inte. Inte så att hon köper 10 set i samma färg. Utan ett set, använder två gånger och säljer sen. Knappast en företagsidé.Låter inte som en privatperson då utan företagsverksamhet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker jag väl inte. Inte så att hon köper 10 set i samma färg. Utan ett set, använder två gånger och säljer sen. Knappast en företagsidé.Låter inte som en privatperson då utan företagsverksamhet
Tycker också det är konstigt?Varför säljer man hästar som ev är dräktiga. Ser flera annonser om det. "Går med hingst, ev dräktig". "Betäckt i somras". Osv.
Känns för vanligt förekommande för att alla dessa ska ha fått ändrade förutsättningar att ha häst och därför säljer.
Samma här. Jag hittade en häst som på pappret åtminstone lät som precis det jag var ute efter, om hon bara inte hade varit dräktig.Tycker också det är konstigt?
När jag letade häst hittade jag två ston jag var intresserad av om de inte var dräktiga..
Oh, några fler som har reagerat. Jag brukar fråga folk jag känner om dom ser det Det har pågått i flera år och jag är så facinerad.
Jag antar att det är lite av en hobby att köpa och sälja konstant men det är inget som jag personligen kan förstå mig på. Därav otroligt facinerad.
Låter som en som var ”verksam” här omkring för några år sedan. Mycket hen la ut till försäljning var stöldgods, eller så var det stölder som finansierade alla inköp av utrustning. Tex köpt ny utrustning för typ två månader sedan och så var allt ute på annons pga byte till brun utrustning osv… Även hästar som inte fanns eller inte var hens såldes. Jag hoppas inte detta är samma person!
Den här människan säljer inte hästar vad jag har sett, bara utrustning. Väldigt ofta sadlar.
Väldigt ofta märkes set i olika färger.
Det kan vara samma person jag tänker på, eller eventuellt hennes kompis. Hon köpte grejer på faktura, betalade inte och sålde privat. Tror hon fortfarande är verksam dock. Den första har väl flyttat söderut efter att ha suttit i fängelse för bedrägeri?
Det är en hobby för henne att köpa och sälja. Hon är dessutom rätt smart och köper PS limited editionset och säljer apdyrt utomlands. Visst går det att reagera på att hon säljer mycket, men det är en seriös säljare som sköter sig. Så tycker väl inte att hon förtjänar att bli uthängd så här.
Fast är det konstigt att man reagerar när någon säljer sadlar pga byte av färg eller annat, oftare än andra byter strumpor?
Jag har inte heller sagt att hon är oärlig, jag är bara otroligt facinerad.
Tänkte säga samma, det är inte samma person som säljer hästar och har sig utan hon med schabraken använder det hon får för PS-schabraken till att köpa nya set. Det där med de ständiga bytena av sadlar är ett eget kapitel men det är inget fuffens alls med schabraken! De är småbesatta av PS utomlands (av nån himla anledning…) och kan betala flera tusen för ett set. Hade jag känt mig driftigare hade jag nog gjort samma, har inte ekonomi att köpa nya schabrak så fort det kommer fina kollektioner från typ ES, Eskadron etc. men hade gärna kunnat! Hon kan det eftersom hon säljer dem vidare efter ett par gånger.
Kanske kan bli en ny tävlingsform - Galopp för fd travareEn travare som vill bli galopphäst!
Kanske kan bli en ny tävlingsform - Galopp för fd travare
Tror det är en häst människan söker
”Ska kunna rida spelar inte roll hur gml den är men inte över 16 år och ska vara snäll i ridningen osv”
Min tjej skulle inte klaga på en date nu ;-).Visa bifogad fil 78061
Ja för det känns ju för det första väldigt aktuellt med hingstannons i oktober...
Och även om jag inte är emot korsningsavel vill jag nog veta liiite mer eller iaf se en bild på hingsten?
Men det kan ju bli en SKÄCK! Kan du begära mer??Min tjej skulle inte klaga på en date nu ;-).
Men jag vill inte ha en 3vägskorsning...
Äsch va fan du har rätt! Var har du annonsen nånstans? ;-)Men det kan ju bli en SKÄCK! Kan du begära mer??
Oj, jag som har ett flaxfuxsto med okänd stam! Flaxfuxskäckigt föl! Jag döör!Äsch va fan du har rätt! Var har du annonsen nånstans? ;-)
Visst blir man störd. Eller dom som efterfrågar vilket täcke dom bör ha på den klippta hästen och får svar där det står att " mina hästar går minsann utan täcke för jag klipper inte. Det är bättre och mer naturligt" . Det var ju inte det som efterfrågadesannons typ: "Har du inte klippt än? Boka in, jag klipper hästar i område X!"
ett svar: Jag klipper aldrig mina hästar.
Men SLUUUUUTA! varför skriver man ens på något som inte är aktuellt? bläddra bara vidare.
Är ju som att svara "Jag bor i lägenhet" på en annons som erbjuder gräsklippning.
Visst blir man störd. Eller dom som efterfrågar vilket täcke dom bör ha på den klippta hästen och får svar där det står att " mina hästar går minsann utan täcke för jag klipper inte. Det är bättre och mer naturligt" . Det var ju inte det som efterfrågades
Fast alltså jag vet att vi i hästvärlden, ffa jag, är mycket bättre än alla andra. Jag gör alltid rätt! Speciellt när det kommer till täcken.Sjukt irriterande, verkligen. Vet att det inte bara är hästvärlden som dras med "Holier than you" attityden, men ibland känns den extremt vanligt förekommande och ses i verkligen allt som har med hästar att göra