Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skolar du om från trubbisarna?
Jag har bokat både från i höstas och från under våren nu - så vågar tusan inte lägga ut annons och då har jag ändå en ras som det inte brukar vara stort tryck efterjag hade 7 bokade sen innan då tänkte att man kanske måste vara ute i god tid för att bli av med överflödet...........................
Jadå, det är bara paragrafen som har fått ett nytt namn, det är exakt samma sak.Aha,det hade jag inte en aning om,hoppas mitt är gällande ändå.
Kanske,men jag måste erkänna att jaktvarianten är mera min smak,denna är som en gammal sliten nalle,mycket gosig o skittrist.Skolar du om från trubbisarna?
Men varför föda upp något som inte är i din smak?Kanske,men jag måste erkänna att jaktvarianten är mera min smak,denna är som en gammal sliten nalle,mycket gosig o skittrist.
Den rara fadern är en riktigt trevlig i rapp jakthane, så valparna borde det bli lite mer drag i än mamma hunden som bara är frisk,trevlig o meriteradMen varför föda upp något som inte är i din smak?
Julrea? Bensinpriset brukar ju gå upp lagom till semestern så då höjs hundpriset medVarför varierar priset beroende på årstid?
Rea i januari och dyrare till semestern?
Varför varierar priset beroende på årstid?
Rea i januari och dyrare till semestern?
Pudel över lag ligger ju på det priset. Så det är ju lite bättre kilopris på storpudel än på en toyJag var själv inne på storpudel ett tag men när jag såg att de går för 18-20 tusen i genomsnitt så fick jag lägga ner den tanken. Jag är sjukpensionär och har tyvärr inte råd att lägga ut så mycket pengar i ett svep.
Men varför är de så dyra? Mina aussies kommer från vältestade och arbetsprövade släkter, och Asni var absolut dyrast med sina 15.500. Varför skulle en storpudel som antagligen inte har mer än grundläggande hälsokoll och något utställningsresultat vara dyrare? Är det för at doodle-aveln köper upp dem för massproduktion?Pudel över lag ligger ju på det priset. Så det är ju lite bättre kilopris på storpudel än på en toy
Jag har åxå lagt ner pudel på grund av priset
Ingen aning. Jag tycker det är sanslösa priser för en sällskapshund. Även om dom är mångsidiga så är dom inte så fantastiska (om du inte frågar pudeluppfödarna då).Men varför är de så dyra? Mina aussies kommer från vältestade och arbetsprövade släkter, och Asni var absolut dyrast med sina 15.500. Varför skulle en storpudel som antagligen inte har mer än grundläggande hälsokoll och något utställningsresultat vara dyrare? Är det för at doodle-aveln köper upp dem för massproduktion?
Storpudel kan ju inte ens skylla på att det blir få valpar, när det gäller småhundar kan jag ändå förstå för det blir sällan mer än tre valpar. Men att en storpudel skulle kosta 20 papp blir jag inte klok på.Ingen aning. Jag tycker det är sanslösa priser för en sällskapshund. Även om dom är mångsidiga så är dom inte så fantastiska (om du inte frågar pudeluppfödarna då).
Brukshundar är billigare än sällskapshundar, konstigt nog. Många sällskapshundar eller liknande börjar närma sig 20.000 kr. Tror en del har att göra med blocket, när de tar samma pris eller i många fall till och med högre för en icke-reg av samma ras.Storpudel kan ju inte ens skylla på att det blir få valpar, när det gäller småhundar kan jag ändå förstå för det blir sällan mer än tre valpar. Men att en storpudel skulle kosta 20 papp blir jag inte klok på.
Antagligen också pga mördande reklam.. Ser absolut aldrig fancy photoshop-annonser för arbetsavlade hundar, men desto mer för utställningshundar. Folk ser väl det och tycker "åh så extravagant!"Brukshundar är billigare än sällskapshundar, konstigt nog. Många sällskapshundar eller liknande börjar närma sig 20.000 kr. Tror en del har att göra med blocket, när de tar samma pris eller i många fall till och med högre för en icke-reg av samma ras.
Ja herregud. "min" kostar - med rabatt för att han är krypt - 13'. Ordinarie pri 15. Meriterade föräldrar och släktinar, seriös uppfödare (ordf i rasklubben)Jag gissar att det är större efterfrågan på sommaren då folk har semester och tid för valp, och det är bättre väder för att springa ut och in femtioelva gånger för att få till rumsrenheten. Lättare att hissa upp priserna för det går att sälja ändå, medan höst- och vintervalpar inte sällan blir kvar lite längre hos uppfödaren och därför det kanske blir nödvändigt att sänka priset lite för att locka några intressenter?
För övrigt undrar jag vad det är för raser som går för 35 papp? Jag upphör aldrig att förvånas över priserna på renraser (eller trendiga mixer, som doodlar...). Jag var själv inne på storpudel ett tag men när jag såg att de går för 18-20 tusen i genomsnitt så fick jag lägga ner den tanken. Jag är sjukpensionär och har tyvärr inte råd att lägga ut så mycket pengar i ett svep.
Hur kommer det sig du har henne och tar valpar på henne?Kanske,men jag måste erkänna att jaktvarianten är mera min smak,denna är som en gammal sliten nalle,mycket gosig o skittrist.
Folk är väl som min syster. Är det dyrt så är det bra.Vad får folk att betala 35'? I de flesta fall är det ju inte högt meriterade föräldrar bakom sådana annonser heller.
Vad förutom foderkostnaden skiljer mellan raser? Alla bör väl kollas, testas och vaccineras.
Pudel över lag ligger ju på det priset. Så det är ju lite bättre kilopris på storpudel än på en toy
Jag har åxå lagt ner pudel på grund av priset