annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

Har precis letat häst och är så himla irriterade på alla hoppbilder på dressyrhästar, kan de inte lägga in EN dressyrbild iaf. En bild framifrån på en häst som hoppas säger sådär.. halvmycket typ...

KL

Hittade just en underbar under hästar köpes, en som vill låna häst att träna och tävla på men ägaren ska stå för alla kostnader. Varför i hela friden skulle någon hästägare vilja stå för alla kostnader men inte få göra det roliga:banghead:

*kl*

"Har pass, går att få dubblett vid ägarbyte".:confused:

Dubletter utfärdas väl enbart när passet förstörts/kommit bort? Fast det kanske är det som skett i det här fallet trots att det inte låter som så i formuleringen.

Samma annonsör har förövrigt tre-fyra andra hästar till salu, alla förutom en är oinridna, utan pass och hingstarna okastrerade trots sin vuxna ålder. Undrar varför man har ett gäng hästar utan att använda dem?

Kanske menar på att stoet kommer från Spanien..? Eller något? O_o Annars vore det ju verkligen konstigt att skriva att det är spanskt..

Såg för övrigt en annons på en 31-årig häst som skulle "gå i pension". Vad sägs om att låta den göra det där den bott de senaste åren? Varför kränga iväg en så gammal häst? Känns lite respektlöst imo :/

*kl*

Ytterligare en fantastisk annons för en "solide och vackra frisiska hästen"! Kön: Hingst XD
"Hon är lugn och villig och skulle göra en bra häst för någon med tid att föra henne till sin fulla potential! Hon har haft nybörjare på henne men skulle vilja se henne gå till mer av en upplevelse / visar hem. Enorm potential för dressyr eller fälttävlan. Uppdaterad om allt. Perfekt för veterinären och hovslagare."

Fantastiskt! Tänk så kul för hästen att komma till ett upplevelsehem. Kanske hon får springa hinderbana eller gå på äventyrsbad? :D Uppdaterad om allt.. ja, vad?
Härligt med en häst som är perfekt för en veterinär eller hovslagare. Jag visste inte att det fanns speciella hästar för personer med dessa yrken.

Googleöversättning! Känns ju väldigt seriöst. Existerar verkligen denna häst eller får veterinären se sig om efter en annan? :)

Haha oja, mycket seriöst! Tror nog att det är en fejkannons. Dyker ju upp sådana väldigt ofta, alltid frieser. Eller kanske är det bara så att väldigt många har billiga frieserhästar till salu och att alla dessa säljare använder google translate.. Hm :P

Hittade en till XD Jag dör!

"Är du redo för din dröm häst för att förtjäna din bronsmedalj? Här är en 12 årig ​​varmblod som är en av mina favorit häst som jag har kommit igenom ladan. Han är en 12 år gammal varmblod som har super potential. Han är trygg, sund, vacker, och har så mycket mer potential. Han är så lätt att sitta och vara runt.

Han har inga laster. Han är perfekt för ryttaren som vill flytta upp nivåerna! Han har bara varit i profesional utbildning för två veckor. . Jag ger den här hästen min högsta rekommendation. Han är 16.2 händer och har den perfekta storleken. Han går lika lätt i tränsbett. Perfekt hem ett måste! Vänligen kontakta. "

'kl*

Hittade en annons med den här texten: "född fux, men kommer förmodligen bli skimmel". Bilden som fanns var på en häst med svart man och svans.

Jag kan förvisso inget om färger, men det kändes lite märkligt :wtf:

Är du säker på att hästen var brun (dvs med svart man och svans)? Fuxar kan ha riktigt mörk man och svans som kan se svart ut. Särskilt föl kan ha en udda färg till en början.

Är du säker på att hästen var brun (dvs med svart man och svans)? Fuxar kan ha riktigt mörk man och svans som kan se svart ut. Särskilt föl kan ha en udda färg till en början.

Ja, helt säker på att det var svart man och svans. Det såg inte alls ut som en fux. Det var ingen bild på ett föl heller. :)

Jag såg det också och tänkte att det är en häst som är kroniskt sjuk och/eller har extremt dåliga hovar. En som bara veterinärer och hovslagare har råd att hålla...;)

Jag brukar roa med mig att tänka vilket ord som varit originalordet som google hittat så rolig övrersättning åt. Ibland ger det en en ledtråd till vad olika saker heter på olika språk och det kan vara ganska logiskt om man tänker efter.

KL

Ännu mer google translate :p

" han är en 168cm, Irish Sport Horse valack. Han har massor av ringen erfarenhet och vad välplacerade hela västra Spanien. han skulle göra ett bra fäste för någon som funderar på att hoppa runt bygeln ringen. Så han har presterat väl i CET medaljer. Han är en bra lärare och förtroende byggare för en ryttare. Han är mycket bra. Laster, klipp och badar med lätthet. "

ehh. :crazy:Hur mycket fakeannonser finns det ute egentligen? Lite läskigt om det är så många som försöker sig på bedrägeri.

För övrigt en jäkligt rolig tråd. Jag har fått flera goda skratt:)

Jag tycker det är konstigt när annonsören måste skriva i annonsen att hästen är chippad och har pass, även när det gäller äldre hästar. Vilka hästar har inte pass nu för tiden?

Jag sålde en ponny i somras. Frågan om den hade pass var en av de vanligaste faktiskt. (fast varför??)

Jag är dum nog att tro att alla google annonser inte är fejk. Att det finns en häst som är till salu någonstans. Om det är svårt att sälja hästar i Sverige så är det ännu svårare utomlands, så de gör vad de kan - kanske någon i det rika Sverige nappar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka