annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

kl

were a couple looking for job, to off us have alot off experience. were looking for a job in showjumping yard. im swedish 36 years old looking for a job as showgroom/rider, has a good flatwork, my boyfriend is irish 32 years old looking for a job as rider. he has experience to edjucate, break and ride younghorses up to 140. he has hgv licens and groomed at 5* shows. 2 of us have been workin at national/international yards, clean,tidy, good workers and easy to work with. please give us a call or email if you would like to now more.

:confused:

eget KL

Usch, jag har sett det förut, men tycker det är lika hemskt varje gång...;

"Söker halv fodervärd".........

:crazy:

Två annonser ganska efter varandra om samma häst..

Rubrik 1 typ "Trygg och snäll läromästare"
Rubrik 2 typ "Pigg och het tävlingshäst"

Visst finns det hästar med dessa två egenskaper i samma kropp, men kanske borde man inte marknadsföra den på riktigt det sättet...

Jag tror det konstiga är att hon/han skriver på fruktansvärt dålig engelska.
Jag undrar lite försiktigt varför inte den irländska pojkvännen skrev annonsen istället, han hade kanske stavat lite bättre?

Vet att det är google-översatt och fejk men kan ändå inte låta bli att dela detta försök till en mer "seriös" framtoning av bluffannons.
discipliner
ungdom / 4-H häst (tävlat) Hur går detta till? VM i morotstiggeri eller?
trail häst (champion)
hunter (utbildade)
nybörjare / familj (champion) Vad är detta för gren?
Western Pleasure (utbildade)

"Rudy" är väldigt söt, godmodig djur. Han älskar alla runt omkring honom, inklusive hundar! Rudy kommer överens bra med andra hästar, somnar stående för hovslagare. Han reser mycket bra, älskar att gå på trail åkattraktioner (Undrar om hästar går in gratis på Grönan?)och ha en bra tid. Han skulle göra en fantastisk häst för någon som är ute efter att antingen göra turridning eller för en ungdom att visa lokalt. Jag har ägt Rudy sedan han var en ettåring. Han är min bebis! Jag går ut ibland under natten och bara få på honom barbacka (Går han att plocka isär?)och fastställa medan du tittar på stjärnorna ... vi grundligt njuta av det! Rudy har haft ungefär ett år värd för yrkesutbildning (DET kallar jag en MERIT!). Hans favorit sak att göra är att rida bridleless! Han lyssnar mycket väl till benet kommandon.

Rudy är den bästa häst jag någonsin ägt och jag vill se till att han går till rätt hem! Han har varit så lätt att träna, bröt honom barbacka Aj då, där föll mitt intresse. Vill inte ha en bruten häst.och har aldrig sparkat bakut. ENDA anledningen jag säljer honom är för att jag inte har tid att ge honom all den uppmärksamhet han behöver. Seriösa förfrågningar ENDAST!

*KL*

Någon som är intresserad av arbete på stall kolchosen? Det är tydligen gratis att få arbeta där! :meh:

"Söker noggrann och pålitlig person som kan ta en del fodringar nu omgående i
sommar och hösten. Du ska ha intresse av detta och gärna pyssla med hästarna.
Även kunna göra lite stallsysslor.
Viss ridning kan förekomma enl. överenskommelse. "

"Du ska fodra hästarna några gånger i veckan kunna ta ett in eller utsläpp."

(utannonseras under medryttare sökes)

/V

Jag har kollar annonser rätt frekvent sista tiden o kan inte låta bli att förvånas gång på gång hur folk övervärderar sina hästar.

Den här tex

Rosettplockare
16-årigt fblsto blablabla utbildad tom LD men har kapacitet för MSV med rätt ryttare
40 000.-

Vilken jäkla kossa som helst kan gå msv med en duktig utbildare/ryttare. Men å utbilda en så gammal häst. Fanns inga tävligsresultat, gissar på att den "plockat rosetter" på klubbtävlingar el ngt.

Rosettplockare
16-årigt fblsto blablabla utbildad tom LD men har kapacitet för MSV med rätt ryttare
40 000.-

Vilken jäkla kossa som helst kan gå msv med en duktig utbildare/ryttare. Men å utbilda en så gammal häst. Fanns inga tävligsresultat, gissar på att den "plockat rosetter" på klubbtävlingar el ngt.

Älskar sånna annonser, vem är rätt ryttare? Jan Brink? Rolf Göran Bengtsson? Stina i grannstallet..? :meh:

Och rosettplockare... Clear round med 30 cm hinder? Finns ju många sätt att plocka rosetter på ;)

*kl*

Titel: Hund
"Jag säljer franska bulldog. Valparna är svarta och en vitt. De är 15 veckor. "
"Jag säljer franska bulldog. Valparna är svarta och en vitt. De är 15 veckor. "
På bilden ses en hund som inte ser ut att vara vuxen för fem öre.
Bara.. va? :3

*kl*

Hittde denna annonsen idag under medryttare sökes:

"Jag söker efter en medryttare/skötare till mitt varmblods sto på 9 år. Söker någon som är seriös och frigående och som vet vad det innebär att ha häst. För mer info maila."

Hehe, frigående medryttare :D

Åh >.< Såg nu att jag råkat kopiera in samma text igen.. På andra raden skulle det stå "Valparna väntar på nytt hem. På bilden kan du se mamman också. ". Därav det lite knasiga med att det var en uppenbar valp på bilden :)

*kl*

Tycker det är intressant med folk som ändrar annonserna när dom lägger upp dom igen. Visst, ny text är väl bra om man omformulerar sig eller har glömt något.. Men för den som har läst den ursprungliga annonsen där det står typ: "Ej lätthanterad, skygg, inte trafiksäker, inget för barn, kräver fast hand" Och sedan läser den nya annonsen där det står... "Familjehäst, trafiksäker, snäll och lätthanterad".. Då blir man lite fundersam!

Det är störande när de har så konstiga bilder, typ en sned bild på hästens huvud när den gäspar. Eller när de har en bild på hästen och den står i hagen och betar. man vill ju veta hur hästen ser ut ... >.<

KL

För att inte tala om alla satans överpriser, framförallt på begagnad utrustning. Såg en annons på en välanvänd sadelgjord som kostar runt 350:- på Hööks, för den skulle säljaren ha 250:- PLUS frakt. Haha.

*kl*

Hittde denna annonsen idag under medryttare sökes:

"Jag söker efter en medryttare/skötare till mitt varmblods sto på 9 år. Söker någon som är seriös och frigående och som vet vad det innebär att ha häst. För mer info maila."

Hehe, frigående medryttare :D

:D Ordet det letade efter var nog självgående ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka