Sv: Annonser om hästar bortskänkes
har inte svarat på annons, nej, men däremot så har jag tagit emot fyra olika hästar "gratis".
goliat, min älskade ardenner, med stora hovproblem som orsakade honom mycket smärta. jag skulle titta på en nordsvensk som en tjej skulle skänka bort om nån ville ha honom... väl där kommer en GIGANTISK nästan vit ardenner emot mig, på gräsliga hovar... hon sa att han var slut i lederna..... två dagar senare åkte jag upp och gick med honom hem.. en väg på över en mil..
han är kvar hos mig ännu, inga ledbesvär men däremot numera ordentliga hovar utan bölder.
polly, shettis med fånghovar, fick henne då ägaren aldrig kom sig för att slakta henne, hon bara stod i hagen hos min goliat en morgon när jag kom ut. henne påbörjade jag "behandling" tills jag hittade ett hem åt henne där hon går som sällskap och körponny.
liken, travare. gigantisk och supersnabb. nervös och skygg, bara spring i benen och vinnarskalle till tusen, kappade med ALLT.
han fick gå och coola ner sig på stora marker, sen lära sig att hantering inte är farlig, ridningen redde jag tyvärr inte ut, men han står nu hos några granntjejer som rider honom dagligen, dom har honom på livstidsfoder.
"lilla fångponnyn" många känner till henne redan, från en annan tråd här inne. hon är på väg åt rätt håll och vad som händer med henne sedan får vi se.
så... gratishästar kan både vara vansinne eller riktigt bra affärer. man ska dock passa sig för att tro att man kan bli rik på att sälja dom vidare.
jag har gått back på alla, då jag inte tar betalt. men det värmer i hjärtat.