Sv: Annonser om hästar bortskänkes
Jag har fått en häst.
Denna historian är dock lite invecklad.
Köpte hästen i januari 2006 för 3000 kr inkusive ALLT man bara kan tänka sig till henne. Hon sas vara trafiksäker, lätt att rida, utan ovanor och mycket snäll. Allt stämde!
I mars samma år blev jag gravid och jag försökte ha kvar henne trots att jag var ensamstående, och samtidigt fick /tvingades ta hand om pojkvännens häst, som jag inte ens gillade. Satte ut annons i juli eller augusti samma år och fick några köpare på henne, men jag sa nej och ångrade mig och lämnade ut henne på foder till samma kvinna som hade pojkvännens häst. Efter en månad berättade hon att en flicka på 12 år ville köpa henne, men jag sa att hon fick vara där hos dem på prov i tre månader. Efter tre månader hade jag inte fått något svar och efter ytterligare två kom hon hem till fodervärden för bete igen.... dock efter ytterligare några månader fick jag ett pm här på buke från flickan som skulle köpa henne och där skrev hon att hon ägt min häst i nästan ett år!!! Jag blev arg som ett bi och ringde fodervärden... som sa att hästen NYSS sålts till flickan. Men vadå... JAG ägde hästen och JAG skulle skriva på kvitto och prata med de nya ägarna, det var till MIG de nya ägarna skulle ge pengarna...
Efter mycket om och men så har det varit rättegång i år och fodervärden ha fått dom på att hon ska betala mig priset för hästen samt ränta från 1 januari 2007 tills full betalning sker. Kvitto finns om att försäljningen ägde rum i november 2006....
Förra året fick jag en förfrågan från familjen som ägde Akima ifall jag ville ha henne. Jag ville ju så klart, men kunde av olika anledningar inte. I år, i mars fick jag samma fråga och tackade ja utan att tänka nästan, och sedan slutet av mars är hon min. Jag är så glad för henne, och så tacksam, för hon är PERFEKT! Jag har så roligt med henne också och ska lära henne hälsa och lite sånt kul, trots att hon nu är 16 år gammal, tösen!
Jag svär på att aldrig göra av med henne!
Jag vet så klart att man ska ha kontrakt och att man itne ska lita på folk, men tja, det var under en period av mitt liv där allt var kaos och jag ville bara kunna släppa hästen till någon som tog hand om henne så att jag slapp oroa mig och fodervärden lät så ärlig och trovärdig. Mitt misstag. Dock ger det ju aldrig andra människor rätt att sälja något som inte tillhör dem.