anmälningsavgifter

SofiaOfSweden

Trådstartare
Ska starta i min första dressyrtävling snart, och undrar över anmälningsavgifterna.

På vissa står det t.ex. 170+0 och på andra står det 0+180. Vad betyder det?

Tacksam för svar

Sv: anmälningsavgifter

170+0 betyder att du ska betala in anmälningsavgiften innan sista anmälningsdag till klubbens post eller bankgiro. 0+180 betyder att du betala startavgiften "på plats".

Före + är anmälningsavgift och efter + är startavgift. Ibland betalas allt på plats ändå, men star det en anmälningsavgift betyder det att du alltid måste betala anmälningsavgiften. I propositionen framgår de olika betalningsvillkoren, t ex "alla avgifter betalas på plats" eller "anmälningsavgift betalas senast..."

tycker det varkar lite skumt, i ena klassen ska man ju betala anm.avgift o ingen startavgift o i den andra ska man inte betala ngn anm.avgift men en startavgift. Om det är samma tävling så borde det väl vara samma lr? Har aldrig sett att man skrivit så ngn gång.

Ibland kan det vara så om det är allsvenskan av något slag...Förklassen betalar man in innan och själva huvudklassen betalas på plats.

ja men för det mesta står det ju att alla avgifter betalas på plats...

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
816
Senast: Freazer
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 999
Senast: gul_zebra
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Valet i USA
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur