• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare jappisen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 310
J

jappisen

Vart vänder man sig om man vill göra en anmälan om ett djur eller fler som far illa. Var på en park idag med jobb och mådde riktigt dåligt när jag såg hur de hade sina hästar och vad de stod i för underlag. En häst blev attackerad gång på gång av de andra hästarna i en liten hage och det enda den kunde göra var att ställa sig intryckt i en liten hörna där den fick stå och försöka försvara sig medans de andra gång på gång gick på den. Halva hästen var full att bitmärken:crazy:

Sv: Anmälan?

Du får anmäla det till länsstyrelsen i det län du befinner dig. det går att göra anonymt men då får du inte reda på resultatet av deras utredning. Tror dessutom att dom tar det lite mera seriöst om det inte är en anonym anmälare :)

Nej, det spelar ingen roll om du är anonym eller inte, det blir inte mindre seriöst för det.

ts: ring länsstyrelsen i kommunen och be att få prata med en djurskyddsinspektör.

Varför inte bara påpeka det till de som har hand om hästarna först å främst? Kanske det räcker att ngn utomstående påpekar. Visst vet fall där det inte har hjälpt trots påtryckningar, men jag tycker inte det är motiverat att ringa å anmäla innan man för en sak som denna påpekar för dem som är ansvariga.

Nej, det spelar ingen roll om du är anonym eller inte, det blir inte mindre seriöst för det.

ts: ring länsstyrelsen i kommunen och be att få prata med en djurskyddsinspektör.
En liten rättning bara: Länsstyrelsen i länet (länsstyrelsen sitter inte i kommunen)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
751
Senast: tara
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 444
Senast: Roheryn
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
885
Senast: Lucifer
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 790
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka