Anmäla någon annans hund till utställning

Belethien

Trådstartare
Får man göra det? Alltså får jag, i mitt namn anmäla kompisens hund till en officiell utställning (jag är medlem i SKK)? Måste ägaren vara medlem i SKK just vid anmälandets tillfälle?

Min kompis kom på lite i sista stund att hon ville ställa ut sin tik om jag gick med på att gå som handler. Hon har skickat in medlemsavgift till SKK för ett par dagar sedan men anmälningsdatum till utställning går ut den 28:e (alltså på tisdag). Alltså får hon inte ett medlemsnummer i tid till att anmälan går ut. Då är frågan om jag kan anmäla i hennes ställe? Har förstått att hundens ägare måste vara medlem men kompisen blir medlem i SKK lagom till utställningsdagen. Vad tror ni? :bump:

Sv: Anmäla någon annans hund till utställning

Det ska inte vara några problem, uppfödaren har anmält min hund, jag har anmält sambons hund...
Däremot kommer du som anmäler stå som ägare på hunden i katalogen och det är du som får hem pm till dig.

Däremot kommer du som anmäler stå som ägare på hunden i katalogen och det är du som får hem pm till dig.

Jag tror faktiskt inte att det är panik över den delen, så länge allt registreras på respektive hund och att SKK inte får frispel på oss så är vi nöjda :)

Tack för svaret!

När jag blev medlem i SKK fick jag medlems numret direkt...

Fick du? Fick inte jag, var tvungen att vänta ca. 3 veckor innan det landade i min post! Står det kanske någonstans? Trodde nämligen att det måste processeras av SKK innan man kan få ett nummer, annars kan vi ju ringa in till SKK och be om hennes medlemsnummer. :)

Puttar denna. Vet inte om jag hinner få tag i mitt eget medlemsnummer innan anmälan till Lilla och Stora Stockholm går ut imorgon vid 12. Däremot har jag min mors nummer tillgängligt. Funkar det?

(VARFÖR finns det inte en funktion där man t ex kan logga in på SKK och se medlemsnummer, kontaktuppgifter etc?!)

Puttar denna. Vet inte om jag hinner få tag i mitt eget medlemsnummer innan anmälan till Lilla och Stora Stockholm går ut imorgon vid 12. Däremot har jag min mors nummer tillgängligt. Funkar det?

(VARFÖR finns det inte en funktion där man t ex kan logga in på SKK och se medlemsnummer, kontaktuppgifter etc?!)
Det ska funka men du kommer mest troligt inte stå som ägare till hunden i katalogen då. SKK kräver ju bara att ägaren är medlem i SKK vid utställningstillfället.

Går väldigt enkelt att ringa in till infoavdelningen och fråga.

Håller med om att det är irriterande! Jag har sparat ett mail som jag kan söka på när det är panik efter medlemsnummret! Inte för att det hjälper dig nu.

Men ja, uppfödaren har anmält min hund och det var inga problem. Hon stod som ägare i katalogen då bara.

Ägaren till hunden måste vara medlem - står klart och tydligt i reglerna :)
Så även om många fuskar med den biten, så kan det bli trist om det kommer fram.

Ägaren till hunden måste vara medlem - står klart och tydligt i reglerna :)
Så även om många fuskar med den biten, så kan det bli trist om det kommer fram.

Nu hänger jag inte med? Jag är medlem, jag fick bara inte tag i mitt medlemsnummer eftersom kortet ligger i Lasses egen bok.

Jag har alltid tolkat det som att ägaren till hunden som ska ställas måste vara medlem om är den som då såklart anmäler hunden!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 420
Senast: dobbis
·
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 285
Senast: Djurvän
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 055

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka