Anmäla hundmisshandel anonymt?

Det är bara polisen som kan få ut IP-adresser?
I outlook kan man spåra meddelandekällan men jag vet inte om det är avsändarens IP som kommer upp eller mailserverns IP. Sen så står det en massa "blablabla" som jag inte fattar men finns säkert datorkunniga som kan tyda sånt där. Det går att ta reda på vilken stad och internetleverantör IP:t har men personen bakom det vet bara internetleverantören vem det är. Vet inte om de får lämna ut de uppgifterna till vem som helst.

I outlook kan man spåra meddelandekällan men jag vet inte om det är avsändarens IP som kommer upp eller mailserverns IP. Sen så står det en massa "blablabla" som jag inte fattar men finns säkert datorkunniga som kan tyda sånt där. Det går att ta reda på vilken stad och internetleverantör IP:t har men personen bakom det vet bara internetleverantören vem det är. Vet inte om de får lämna ut de uppgifterna till vem som helst.
Det är just det jag menar. Bara polisen kan få ut uppgifterna från operatören. Tidigare måste brottsmisstanken dessutom gälla något som gav fängelse, nu räcker det med bötesbrott.

Det är just det jag menar. Bara polisen kan få ut uppgifterna från operatören. Tidigare måste brottsmisstanken dessutom gälla något som gav fängelse, nu räcker det med bötesbrott.
Om man bor på en liten ort och anmälarens IP finns på samma/närliggande liten ort kan det kanske gå att räkna ut vem det kan vara, om man haft med varandra att göra.

TS skriver ju att personen kan vara farlig o h vill därför vara anonym

Det säger man ju såklart så man får hjälp om det skulle behövas. Så extremt mycket påhittade anmälningar lst får varje dag är det ju omöjligt för dem att avgöra vad som är på riktigt och inte. Speciellt om de inte finns nått på personen sen innan.

Det säger man ju såklart så man får hjälp om det skulle behövas. Så extremt mycket påhittade anmälningar lst får varje dag är det ju omöjligt för dem att avgöra vad som är på riktigt och inte. Speciellt om de inte finns nått på personen sen innan.
Det handlade ju om att TS är rädd att det kommer fram till den som hen har anmält och att det blir konsekvenser för TS.

Skulle göra en anonym anmälan till Länsstyrelsen angående en man som sparkar och slår sin hund. Länstyrelsen bad mig vända mig till polisen. Gjorde en anonym anmälan men som dom sa så kan dom inte gör något som helst åt det eftersom anmälan är anonym. Det är en farlig person som har hunden så det finns många anledningar till att man vill vara anonym. Känns bara så fruktansvärt illa att denna misshandel ska få fortgå. Finns det verkligen ingen annanstans man kan vända sig? Någon som har erfarenheter? Finns det ingen djurrättsorganisation man kan vända sig till? Lider av vetskapen om hur denna stackars hund har det dagligen. Mer kuvad och ledsen hund får man leta efter. :(

Jag har varit i en liknande situation (inte anmält en person som attackerar andra människor dock). Det är bra att samla vittnesmål från flera personer (inte hörsägen - vittnesmål med datum och tid). Filmsekvenser är jättebra om det går att ordna. Anmäl gemensamt om möjligt.

Vid veterinärundersökning kan vet se om hunden har/haft skelettskador (det hade den i vars fall jag var inblandad). Men det är svårt att bevisa "mildare" misshandel, ex koppelrapp eller sparkar/slag i mjukdelar, om inte undersökningen sker i anslutning så att vet märker att hunden ömmar och har märken i huden.

Jag PM:ar.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 943
Äldre Lite konstig rubrik men men En släkting till mig har stora problem men det största problemet är nog att han inte vet om det eller...
2
Svar
24
· Visningar
14 152
Senast: CK
·
Hundhälsa Lite känslig fråga, men en "granne" har en hundvalp (pytteliten ras) som väldigt sällan får gå ut, vilket då naturligtvis resulterar i...
Svar
7
· Visningar
1 578

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar