Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 48823
Vi sjösatte ankornas sommarhus nere i ån i helgen. Mycket nöjd med resultatet. Det blev en liten timmerstuga med ett soldäck och en badbrygga. Just nu är det ganska lågt vatten i ån, så det kan komma att variera en del. Men vi är som sagt mycket nöjda med resultatet. Inget fancy men fyller sin funktion med råge. Känns skönt att de har ett hus där nere också. Det är också rätt gulligt att se på!
Vi ska göra något liknande i vår damm. Jättefint!
Jo vi kände att dom är ju gärna där nere, vilket jag såklart förstår. ☺ Så då kändes det bäst om dom har ett litet hus och tillflyktsplats även där! Dom flyger ju omkring och sitter på stockar som ramlat i närheten/över ån etc, men ett eget litet hus skadar inte. Vi fick tag på flotten gratis av min fara (som genom alla år sparat på saker som nu kommer till användning) och sen är det spillvirke som huset är byggt på så det var dessutom väldigt ekonomiskt om än en del jobb såklart! Ser fram emot bilder på ert framtida projekt
Det enda jag är orolig för är att de ska lägga ägg därute istället för "hemma". Vad tror du, kommer det hända dina?
Hej i tråden! Jag tänkte köpa mig ett par cayugaankor, två honor då jag inte vill ha några små. Har försökt leta runt på internet men hittar bara ägg att köpa och jag har inte vilja eller möjlighet att föda upp dem själv; plus att jag då kan få lite vilket kön som helst ju. Nåja. Min fråga är om någon här har någon aning om var jag kan köpa cayugaankor i Skånetrakten?
Sätt ut annons här, på Facebook eller på alternativ.nu.
Det är nog bästa sättet. Kolla också på blocket.
Ällingar (i alla fall om man är från Skåne ;-))Hörni ank-människor; Heter det verkligen ällingar?
Har alltid sagt ankungar (eller andungar) och för mig är ällingar danska... Men nu, när jag hänger i höns- och ankforum på FB står det ällingar överallt!
Är det det enda och rätta namnet, eller är det dialektalt?
Hörni ank-människor; Heter det verkligen ällingar?
Har alltid sagt ankungar (eller andungar) och för mig är ällingar danska... Men nu, när jag hänger i höns- och ankforum på FB står det ällingar överallt!
Hörni ank-människor; Heter det verkligen ällingar?