S

Suuz

Min hund är sjuk, det är inte vilken hund som helst... Det är min första hund som jag haft i min ägo sedan jag var nio år gammal. Nu är jag 21. Hon har varit med mig under hela min uppväxt. Jag kan inte sluta gråta, ska till veterinären halv fem och ta reda på vad det är. Ögonen är gråa, hon vill inte mer. Något gör ont, hon har feber, orkar inte äta eller gå. Jag kan inte sluta gråta!

I mer än halva mitt liv har jag haft en trogen kompanjon som vetat allt. I min sjukdom, hos andras dödsfall. Regnet öser ner utanför, jag vågar inte sitta nära henne. Jag får ingen luft! 6h till veterinären, vad fan ska jag göra? Min hund, min hund min hund. Livet går inte under för att ens hund dör, men det är det enda liv jag minns. Glädjen, skratten. Kärleken, triumferna.

Snälla, låt det vara något trivialt. Något behandlingsbart. Jag är inte redo för att mista henne ännu. Jag klarar inte av en hundlös jul. Ett hundlöst nytt år. En hundlös födelsedag. Hon som alltid hälsar på mig, hon som inte hör men förstår allt. Det är mer än en hund, hon är en del av min personlighet.

Ångest, jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag ser inget. Be still my heart, ännu är det inte över.
 
Sv: Ångest

Du måste "tuffa till dig lite"!! Jag låter kanske hård nu men för hundens skull måste du vara lugn. Om det är så illa att hon måste vidare till hundhimlen så ska hennes sista timmar hos dig vara lugna och trygga....
Uppdatera efter vetbesöket!

Lycka till!
 
Sv: Ångest

Jag sitter i samma sist som du men "min" hund bor hemma hos mina föräldrar så jag måste inte vara nära henne hela tiden. Blir det värre så ska vi till veterinären nu i veckan och är det något som kräver operation eller något som inte går att göra nåt åt så får hon somna in istället. :cry: många tröstkramar till dig
 
Sv: Ångest

Din hund är gammal och sjuk, har ont och vill inte äta eller gå. I ett sådant läge måste man ta sig i kragen, hur ledsen man än är. Tro mig, jag har varit med om detta många gånger och man är lika ledsen varje gång. Men man har ett ansvar som djurägare och det är att göra vad som är bäst för djuret. Då måste man lägga alla egoistiska tankar åt sidan! Du skriver att du inte kan tänka dig ett liv utan denna hund... nej, det kan nog ingen som är i samma situation. Man gråter och är fruktansvärt ledsen men så småningom bleknar sorgen och man minns bara alla positiva och roliga stunder man har haft tillsammans med sin hund.
 
Sv: Ångest

Ironi: veterinären tyckte jag hade en ovanligt frisk hund ?!? Bra lever/njurvärden, rena lungor, bra hjärta, sund på alla sett och vis.
Diagnos: kennelhosta light och pålagring i ryggrad
Behandling: antibiotika och kortison

Jag gick in hos veterinären beredd på att ta farväl. Och så visade det sig att hon inte var alls så sjuk som hon visade (dramadrottning). Min veterinär är underbar, efter första plåten stormade han in och bad mig torka tårarna för hon skulle inte dö idag =) Det har inte varit lätt, väntat ett helt dygn på min värsta mardröm, och så händer den inte. Spänningarna börjar släppa, fy fan. Man kanske borde utbilda sig till veterinär själv så man slipper all ångest!
 
Sv: Ångest

precis samma sak hände med min älskling för några veckor sedan :cry:
Pappa (han bor hos honom) ringde och grät o sa att Joker var sjuk, ja blev livrädd!! Ja trodde ju redan att han var död, men de visade sig att han va på operation och att Pappas nya hund hade lekt sumobrottning med honom (= att han ahde sprungit med huvet rakt före in i magen på min hund) mjälten var sprucken. Men de fixade sig och han överlevde. Han förlorade jättemkt blod, men nu är han piggare än någonsin! Att vid 12 års ålder genomgå en sån operation, och klara sig var inte normalt sa veterinären, men att vara normal har aldirg vart något som joker anträngt sig för att vara:D Har haft han sen ajg var 4 år :love:
http://www.lunarstorm.se/MiSsTonks/kollage/4
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 385
Senast: Troll
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 664
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp