ångerrätt

mandaaa_

Trådstartare
Vad har man för ångerrätt gällande en kurs man anmält sig till, gått på en gång och sen känt "vad i helvete gör jag här !?" ?
Innan kursen började så skulle josie till Vet samma datum så jag pratade med kursansvarig och frågade hur vi gick tillväga, ifall jag fick pengarna tillbaka osv men hon sa att jag antingen är med men missar första gången eller tar en ny kurs.

Nu blev inte vet. besöket samma datum och jag tänker då inte vara med på onsdag igen för det här var verkligen inte vad jag trott.
Så hur är lagen ?

Sv: ångerrätt

Det beror på vad som finns skrivet, är det bindande anmälan får du inga pengar tillbaka och har du gått en gång och inte tycker att det motsvarar dina förväntningar så förklara det för ansvarig, om de inte vill hjälpa dej så kontakta konsument vägledaren i din kommun.

"Vi erbjuder alla kursdeltagare att gå de gånger ni betalat för, om ni är sjuka eller får förhinder får ni ta igen dessa tillfällen i annan grupp eller på kompensationstimmarna."

Är vad jag kan hitta att det står.
I värsta fall får jag väl strunta i resternade 5 ggr men det var ganska dyrt så det känns lite träligt

Vad var det som var "fel" då? Kanske du kan förklara att utbudet inte motsvarat dina förväntningar?

Synd att du hittat en kurs äntligen som va skit!

Det verkar inte som om du har någon rätt till pengarna tillbaka..däremot måste du ju kunna disskutera med kursledaren hur det känns och att du hellre skulle vilja göra lite mer . . . . eller?

Jag tyckte inte att tränare varken hade ett bra upplägg för kursen, det var snäsiga svar på motfrågor samt att det inte var individanpassat för fem öre.
Sen gillar jag inte hans metoder då jag inte är på elitnivå som han är.

Visst borde jag kunna diskutera med kursledaren, men dels fcik jag snäsiga svar när jag ställde frågor och sen gillade jag inte hans träningssätt helt ut.

Är det via ett studieförbund brukar de använda sig av konsumenttjänstalgens regler om man gör en reklamation. Jag har inte behövt göra det själv så jag kan tyvärr inte hjälpa till praktiskt.

Är det via ett studieförbund brukar de använda sig av konsumenttjänstalgens regler om man gör en reklamation. Jag har inte behövt göra det själv så jag kan tyvärr inte hjälpa till praktiskt.

En algregel :confused: Vad är det för superregel..
:rofl:

Förlåt, men det lät så skojigt :D:bow:

En algregel :confused: Vad är det för för regel, en havsregel som även täcker lite hund?
:rofl:

Förlåt, men det lät så skojigt :D:bow:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 722
Senast: fixi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 991
Senast: Sesca
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 543
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 919
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka