Angående långtygel och betsling

Inte vinklar min häst nosen åt utsidan med grimma+tygel, om jag inte absolut vill det. Med stång är det lätt hänt oavsiktligt om man tar tygeln lite samtidigt, det blir ju dubbla budskap. Eller låter bli att ge snarare. Då är det som du säger, aha. Förhoppningsvis lär man sig just i det ögonblicket.

En tränad häst gör det den blir ombedd att göra. Den skiter i om det kallas reining, dressyr eller nåt.
Skolning av häst är bäst utfört om den lyder vad du än gör. Sen har vissa bättre förutsättningar för vissa tävlings grenar.
Mönster specifika diskusitioner får du ta med din mönster tränare. Kan inget mönster själv.

Liknande trådar

Western Efter 20 år inom klassisk ridning har jag börjat fundera på att byta till western. En av anledningarna är en gammal nackskada som aldrig...
Svar
8
· Visningar
2 886
Senast: Em-Jay
·
S
Western Jag upplever det så att AQHA/SQHA´s regler om att man inte får tävla annat än Open klasser, hindrar många duktiga ryttare från att hålla...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
15 385
Träning Plockat från tråden om favoritfilmer på Dressyrgnägg Flash frågar ang heike Kemmers ritt i küren Aaachen Nej det är inte det jag...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
19 849
Senast: flashlight
·
M
Träning har två problem som ja tänker ta upp här... Det första, som alla mina tränare hittills har sagt åt mig, jag sitter snett. Mm, jag...
Svar
5
· Visningar
849
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama