Angående Kalla Faktas program....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Alltså så fort ryttaren lämnat banan så MÅSTE dom gå till FEI´stewarden för kontroll , alltså DEN kontrollen går inte att undvika. Stewarden står precis utanför banan så dom kommer inte förbi där och INGEN människa får röra varken ryttare eller häst innan stewarden har gjort sin kontroll. Detta är alltså internationella tävlingar som Globen. Det finns alltså INGEN som helst möjlighet att det var märken av ett spö på rumpan.

Precis. När ryttaren står och intervjuas i TV kollas hästen av en FEI steward som kontrollerar betsling, fysik etc. Det finns också ALLTID FEI stewards på plats på framridningen vilket omöjliggär den påstådda behandlingen.

På nationella tävlingar finns ingen kontroll och det är där det förekommer mer oegentligheter än på internationella tävlingar. Publiken består oftast av "klubben för inbördes beundran" samt "brunnäsornas förening" vilket minimerar risken för anmälningar och gör det fritt fram för ryttare att göra vad de vill. Det skulle behövas fler medlemmar ur föreningen "kniven i ryggen" i publiken för att ge lite mer jämnvikt. Och då pratar jag om dressyren.

I hoppningen är "kniven i ryggen" något över-representerad. Bl.a. finns kungen för denna i det närmaste alltid på plats. Väl synlig och mycket hörd. Det ger en något ökad förhöjning av rapportering samtidigt som det också bidrar till en hel del medecinering av olagliga preparat.

Travsporten är i princip självförsörjande medans ridsporten dras med stora förluster och är beroende av almosor från ATG samt sponsorer. Detta banar väg för en så globalt välkänd åkomma, kallad avundsjuka. Avundsjuka gör att människan beter sig riktigt illa och kastar då gärna sten i glashus. Helst innan de sopat rent framför egen dörr.

Ju mer framgångsrik man är desto mer rykten och skitsnack får man dras med. Oavsett karriär.

Exakt , jag har själv blivit kollad extra noga på en internationell tävling i Tyskland (fälttävlan) av en hel harang av Ground Jury och FEI´representanter som befinner sig på framridningen, det var efter hoppningen sista dagen där dom tog av alla benskydden och luktade i dom samt luktade på hästens ben och hade sig. Det var inte för att just JAG var misstänkt för något , vi hade rivit 4 hinder i hoppningen så det var ju inte så att min häst lyfte misstänkt högt med benen direkt :angel: utan det är kontroller ut i fingerspetsarna helt enkelt.

Vad är det som är fel med att tvååringar som ingen vill köpa går till slakt?

Precis. Det ryktas att utländskt hopphäststuteri slaktar unghästar som inte håller måttet. Friska, fullt försäljningsbara men de ser hellre att de går till slakt än sänker kvalitetsmåttet på stuteriets hästar.

Och till viss del frstår jag. Hellre att de går till slakt än vandrar rnt bland folk som tror det kan bli en ny OS häst som säljs och säljs när den inte håller måttet.

Förhoppningen är dock att dessa unghästar inte hamnar på slakttransporter utan slaktas i hemlandet.

*KL* Återgår till ämnet, för det va väl Trav det handlade om och sportens dolda djurplågeri??

Helmuts metod sprider sig över världen

Citat: Människan springer fortare när hon är rädd. Precis likadant är det med hästen, berättar Helmut. Det är därför många travhästar pressar sig hårt för att klämma ur den allra sista farten. De är rädda för ryttaren eller kusken.

Nytt citat: Tvååringar som ingen vill köpa går till slakt, säger Helmut.

Länk: http://www.kkuriren.se/kkuriren/sta...&avdelning_1=106&avdelning_2=133&t=3562769592

Källa: Kkuriren.se

Jaha?

Ja, några verkar ha överlevt... https://www.atg.se/#/department.atg.atgse2.channel.ws.bettingandstartlists/

Precis. Det ryktas att utländskt hopphäststuteri slaktar unghästar som inte håller måttet. Friska, fullt försäljningsbara men de ser hellre att de går till slakt än sänker kvalitetsmåttet på stuteriets hästar.

Det ryktas även om att mer än bara Å S använder elpådrivare på travare som är fullt friska men inte presterar tillräckligt bra resultat i lopp. Att majoriteten sedan går till slakt trots att dom är fullt friska men både psykiskt och fysiskt nedbrutna talas det tyst om.

Det värsta senariet är väl dom som gått vidare till en "amatör" som tror sig kunna göra ngt som inte ens en proffisionell tränare klarat av, höja kvalitetsmåttet.

Spela på trav och tjäna pengar är en jättebra extra inkomst,vad som händer med dessa hästar sedan eller deras öde under resans gång är helt ointressant.

Snart är vi "i kapp U.S.A.", det finns inga profiler utan bara nummer.

Travet är på väg utför som hästsport men inte som spelform!

Hade det inte funnits en spelform på travet hade den varit stendöd för länge sedan och det talar ju publiksiffrorna sitt tydliga språk att så är det.

Det värsta senariet är väl dom som gått vidare till en "amatör" som tror sig kunna göra ngt som inte ens en proffisionell tränare klarat av, höja kvalitetsmåttet.

Eller så hamnar de på Malta eller i Italien och går gatuloppen på asfalt och kullerstenar.

Hade det inte funnits en spelform på travet hade den varit stendöd för länge sedan och det talar ju publiksiffrorna sitt tydliga språk att så är det.

Då hade vi varit där galoppen är, en stendöd sport ingen vill spela på.

Det ryktas även om att mer än bara Å S använder elpådrivare på travare som är fullt friska men inte presterar tillräckligt bra resultat i lopp. Att majoriteten sedan går till slakt trots att dom är fullt friska men både psykiskt och fysiskt nedbrutna talas det tyst om.
Hur kan en häst som är nedbruten psykiskt o fysiskt kallas frisk enligt dig??:mad:

Oftast går de till amtör, för dem har med tid för individen.

Spela på trav och tjäna pengar är en jättebra extra inkomst,vad som händer med dessa hästar sedan eller deras öde under resans gång är helt ointressant.
:rofl::rofl:
Ja, de flesta spelare ligger nog plus :rofl:

Snart är vi "i kapp U.S.A.", det finns inga profiler utan bara nummer.
Finns stora profiler i USA:
Tyvärr har du rätt o det är däråt vi är på väg... hästar startar 2-4 års säsong.
Trist!

För att??

Publiksiffror som besökare på banan??
Annars hörde jag att travspel bara ökar?

Knapplån

Är det inte snart dax att starta en ny tråd Travhästar VS Ridhästar? Där kan alla kasta hur mycket skit som helst på varandras hästinriktning och anklaga alla till höger och vänster för diverse metoder, lägga in fotomontage osv osv.

Det finns rötägg inom alla hästsportgrenar. Dock är det ofta så att rötäggen inom en gren försvarar sitt agerande genom att hacka på en annan gren. Det liksom rättfärdigar (eller mörkar) deras egna beteende. Dock är det inte alla rötägg som gör så men det finns sådana. Och det är också något som förekommer inom all form av sport eller yrken eller vad det nu än är.

Håller med i vad du skriver.! :bow:

Oavsett gren så är all form av medvetet plågande av hästar fullkomligt förkastligt och i mitt tycke ska dessa som ägnar sig åt detta helt och fullt hängas ut OCH stängas av från sin sport för all framtid.!

De som håller på med sådant har inte i någon sport med hästar (eller andra djur heller) att vara!

Det är beklämmande att läsa och höra de som påstår att denna form av djurplågeri inte existerar i modern tid, för att de ljuger, det fattar väl vem dom helst!

Att sedan den allra största delen hästsportutövare fullkomligt älskar sina hästar och aldrig skulle komma på tanken att medvetet skada, det tror jag de flesta är helt medvetna om, men nu är det ju inte alla de schyssta typer det handlar om, utan de FÅ som är oschyssta och fullkomligt dumma i skallen!

Att "försvara" eller försöka med någon slags rättfärdigande av detta skit enbart med att det även förekommer i andra grenar är helt sjukt!

Så tycker jag!

Men vem har försvarat, förbekat eller rättfärdigat det??

Att man besvarar ett inlägg i stil med:
Lägg ner travsporten, det är bara djurplågeri!
Med:
Djurplågare finns inom alla grenar

Betyder ju inte att man tycker det är ok eller vill rättfärdiga, utan man talar om en sport som i det stora hela innehåller folk som faktiskt älskar sina hästar o lever med den fasta övertygelsen o filosofin att vägen till framgång går genom en glad, harmonisk o löpvillig häst!

Jag tror vi alla är helt överrens om att djurplågeri inte ska få förekomma och definitivt inte ska vara utmärkande för en viss gren inom hästsport.
Idioterna ska visas fram, de skall dömmas o de ska hängas högt!
Vem säger emot?? :confused:

Idioterna ska visas fram, de skall dömmas o de ska hängas högt!
Vem säger emot?? :confused:

Dom som säger emot är väl dom som har svårt att hålla sig till tråden och framförallt ämnet.

Ämnet är Trav och det dolda djurplågeriet,(inom travet) förnekar du att det är så???

Håll dig till ämnet lilla "humlan" så surrar det inte så mkt snack utan t.o.m. kanska kan komma lite inlägg som talar för att det inte innom travet är så illa ställt som det för dagen deklareras om att det är.

Du själv kanske borde skriva lite mindre för att öka upp travets trovärdighet och framtid.

Senast ändrad:

Dom som säger emot är väl dom som har svårt att hålla sig till tråden och framförallt ämnet.

Ämnet är Trav och det dolda djurplågeriet, förnekar du att det är så???

Hålla sig till tråden o ämnet??:confused:

Nä, det är ämnet?
Vad som är sanningen finns väl i debatten som pågår...

Ämnet är Trav och det dolda djurplågeriet,(inom travet) förnekar du att det är så???

Håll dig till ämnet lilla "humlan" så surrar det inte så mkt snack utan t.o.m. kanska kan komma lite inlägg som talar för att det inte innom travet är så illa ställt som det för dagen deklareras om att det är.

Du själv kanske borde skriva lite mindre för att öka upp travets trovärdighet och framtid.

Men,om Humelibumlan inte svarar på dina inlägg så får du inga svar alls,för det är bara hon som orkar med att svara.Men,du tycker kanske att det är kul att föra dialog med dig själv,för då får du dom svaren du vill ha!

Jasså, du skrev mer..

Jag tar inte "lilla" som den förolämpning du vill att det ska vara, jag är inte särskillt liten.. :rofl:

Du kanske inte ska skriva alls?
Dina inlägg visar varken på någon större kunskap iallmänhet eller insikt i trav i synnerhet.. Utan du är verkligen ett prakt exemplar på "Hört på ridskolan".. :grin:

Men jag ska sluta svara på dina inlägg, de ger ändå inget för du verkar inte stå för dem.
I mina ögon är du ett troll :devil:

Jasså, du skrev mer..

Jag tar inte "lilla" som den förolämpning du vill att det ska vara, jag är inte särskillt liten.. :rofl:

Du kanske inte ska skriva alls?
Dina inlägg visar varken på någon större kunskap iallmänhet eller insikt i trav i synnerhet.. Utan du är verkligen ett prakt exemplar på "Hört på ridskolan".. :grin:

Men jag ska sluta svara på dina inlägg, de ger ändå inget för du verkar inte stå för dem.
I mina ögon är du ett troll :devil:

Får du plats i en tvättmaskin så kan du inte vara så stor!!:angel::angel::D:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar