Sv: Angående Kalla Faktas program....
Tror du det är den storleken som syftas på??
Och jag är smidig, inte liten
Tror du det är den storleken som syftas på??
Och jag är smidig, inte liten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mer naturligt fortare t.o.m. eftersom det är hästens högsta naturliga flycktgångart.
Men vem har försvarat, förbekat eller rättfärdigat det??
Ett exempel är Thomas Nilsson, som står i TV4s program och säger att det inte förekommer i modern tid!
Jag får inte ihop logiken.
Det är inte den första grodan som hoppat ur hans mun!
Varför skulle detta vara bäst? *nyfiken*Det mest ärliga för hästens välbefinnande vore väl att starta i tävlingsmässigt skick med fyra ex, lika skor
Ett exempel är Thomas Nilsson, som står i TV4s program och säger att det inte förekommer i modern tid!
Men jag ska sluta svara på dina inlägg, de ger ändå inget för du verkar inte stå för dem.
I mina ögon är du ett troll
Sagt det förut och säger det igen..
Ignoreraknappen rensar ut dom mest korkade inläggen
Och du Humlan..åter en gång så beundrar jag ditt tålamod att "så på Hälleberget" som vi säger här hemma
AM
Det logiska eller i alla fall naturliga för alla hästar är att deras högsta flycktgångart är galopp.
Alla hästmänniskor ser det som logiskt.
Ex: Jag kan skrämma skiten ur en naturtravare (vilket inte hitills har presenterats i tråden) och på ett eller annat sätt få den att "fly" i sin "naturliga" travgång i max 360 meter i optimala 56 km/tim.
Jag kan göra samma sak med en galoppis (gräshoppa) och den kommer fly i drygt 70km/tim på samma sträcka utana att behöva ta till en gångart som för travaren klassas som "fel" gångart.
Sedan har vi ju det där med att "balancera" bort hältor, (till viss del) likväl balansera bort hältor med övrig utrustning.
Det mest ärliga för hästens välbefinnande vore väl att starta i tävlingsmässigt skick med fyra ex, lika skor eller helt barfota, öppet huvudlag som under loppet inte kan ändras liksom deras hörsel.
Knapplån
Är det inte snart dax att starta en ny tråd Travhästar VS Ridhästar? Där kan alla kasta hur mycket skit som helst på varandras hästinriktning och anklaga alla till höger och vänster för diverse metoder, lägga in fotomontage osv osv.
*kl*
En travare flyr aldrig i trav utan precis som alla andra hästar så flyr den i galopp
Nehej
Det kanske beror på vad den flyr ifrån...för mina kan allt ladda i väg i fullt trav om dom ser t ex en älg eller nåt
detta var det som besvaradesEn travare flyr aldrig i trav utan precis som alla andra hästar så flyr den i galopp
I max 56 km då, i galopp kan det lätt bli 70 km.
56 km motsvarar ungefär 1.09. En travhäst kan gå MYCKET fortare än så i TRAV. Se Marthas svar t ex. Världsrekordet på en hel distans (alltså under ett helt lopp) ligger en bra bit under 1.09.