Sv: Angående Kalla Faktas program....
Men hörrni, tror ni att någon vinner något på att ni tjafsar om vilka som är värst, travsporten eller ridsporten?
Du får ursäkta Ameo..
Men inläggen från flera på ridsidan gör att man får går i försvarsställning.
Under hela tiden som jag varit medlem i Bukefalos och tidigare kallad för Stallet så har jag då aldrig sett ett liknande "drev"
Hit till travforumet kommer det nu diverse folk och häver ur sig både det ena och det andra.
Det blomstar olika fördomar och vi här som håller på med trav får förklara om och om igen saker till folk som redan bildat sig en uppfattning och har helstängt på och vill inte lyssna på dom som utövar sporten.
Tar enbart som exempel hur en trav-aktiv användare här, Humlan, försöker i 3000 inlägg att förklara hur spö-reglementet fungerar inom travet.
Om och om igen i evighet har Humlan tålamod och förklarar...Det bara rasar in nya ridmänniskor och påstår saker som Humlan redan förklarat.
Folk LÄSER inte trådar utan tänker mer att "nu-ska-dom-fan-få-travdjurplågarna"
Ena ridmänniskan efter den andra fortsätter att på arrogant sätt skita ner hela vår sport.
Detta höll på i forumet Vård (A2 tråden)
Under Hästnyheter (massor med trådar)
Och här på Trav...(flertal trådar)
En liknande diskussion var på väg upp i Dressyforumet.
Nu var det inte 30 travmänniskor som skrev elakheter där nej.
Folk själva hängde ut sporr-bilder m.m..
Ett snyggt hänglås satte stopp för vidare diskussion.
JAg kan ha fel men får den känslan att även här på Buke är det helt fritt fram att häva ur sig spydigheter för travsporten.
Detta då för alla andra gör likaså.
Reklambannern från Djurens Rätt att trav är djurplågeri gör ju inte det hela bättre.
Att folk inom andra sporter ifrågasätter är helt ok.
Att folk frågar är helt ok
Men att folk fördömmer oss allihop är inte ok enligt min mening.
Du skulle banna mig om jag går in på Dressyr ock påstår att dom är "dumma i huvudet"
Du skulle också banna mig om jag går in på Hoppning och påstår att alla dom där är som Schockemöhle (stavning)
Detta skall jag sedan påstå i tusentals inlägg.
Du bannar mig då. Det är jag säker på.
Därför undrar jag varför det är fritt fram att idiotförklara oss inom travet??
AM (ledsnat)