Angående Kalla Faktas program....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Man kan ju hoppas, för Åkes skull, att det är positivt.
Men jag tror inte vi ska dra några förhastade slutsatser av något egentligen.

Måtte denna storm lägga sig ett tag, så att alla får arbeta i lugn och ro, tills utredningen är klar och en eventuell rättegång kan genomföras och en friande eller fällande dom blir offentlig.

Jag spekulerar nu moderaton får ta bort de här inlägget om det är olämpligt,
en man i från STC stod på TV och sa att STC har egna lagar och vad jag vet så har vi en lagbok i Sverige och den ska alla följa.Om det kan ha något med det att göra.

Jag syftade mest på de uppgifter de antytt de fått fram o lämnat vidare till polisen :)
Vad sen polisen gör eller huruvida det stämmer osv, ja det får ju framtiden och utredningen visa.

Jag syftade mest på de uppgifter de antytt de fått fram o lämnat vidare till polisen :)
Vad sen polisen gör eller huruvida det stämmer osv, ja det får ju framtiden och utredningen visa.

Jo, jag förstod det!
Kan tänka mig att polisen kallar in vittnen och förhör dom sen lämnas det till åklagaren och han bedömer om det blir rätte gång eller om ÅS frias.

Gå då tillbaka och läs varför jag skrev att det är olagligt, att använda grisfösare i en specifik situation är olagligt vilken som menades får du själv ta reda på.
Varför då börja gnälla när jag tog fram vad som gällde, från gällande författning med hänvisning i motsats till ditt felaktiga påstående utan hänvisning?
PL

Nej, visst, men bilden från Globen lades in på trav av en anledning, för att visa att dressyrhästar också plågas.

Ni har hela tiden försvarat er med att den minsann inte finns en bild angående detta med elfösning, jag bortser från ÅS. Nu finns det en.

Ni har hela tiden försvarat er med att den minsann inte finns en bild angående detta med elfösning, jag bortser från ÅS. Nu finns det en.

Kan du länka eller lägga ut det fotobeviset?

På Aftonbladet ser jag ett fotomontage där den stora bilden visar en häst med nummervojlock, dvs. hästen har eller ska tävla.
På den andra bilden ser man en grisfösare.

Jag har givetvis inget bevis, tyckte det bara, som jämförelse, var intressant med ett travkort och påstådd misshandel.Ingen ser något här heller.

Nej, visst, men bilden från Globen lades in på trav av en anledning, för att visa att dressyrhästar också plågas.

Jag tror inte att jag har försvarat någonting i frågan om att det inte finns bild på ÅS.Vad jag vill visa med det att det finns en bild på dressryttaren är att även om bilden finns så är det inte lätt att bevisa att den är sann.
Men,jag undrar vilket som smäller högst i en domstol en bild eller vittnen?

Jag har givetvis inget bevis, tyckte det bara, som jämförelse, var intressant med ett travkort och påstådd misshandel.Ingen ser något här heller.

Bilden på dressyrhästen talar för sig själv eller hur?? Även om det inte har med diskussion i övrigt att göra.
(förutom att kasta fram den till rabiata travhatande ridmänniskor)

Men grisfösarbilden du länkade till var ju fotomontage...

Fotomontage betyder att bilden är fixad. I detta fall så står det också att bilden som sådan inte har något med reportaget att göra.

Så vad var det du var ute efter?
AM

Jag har hittat bildbevis, på samma sätt som Aftonbladet, på att grisfösare används. Jag vill att mitt fotobevis som också är arrangerat tas på lika stort allvar !! :p:p:angel:

2008_0509RosaKanin.jpg
1018439.jpg

Jag har hittat bildbevis, på samma sätt som Aftonbladet, på att grisfösare används. Jag vill att mitt fotobevis som också är arrangerat tas på lika stort allvar !! :p:p:angel:

2008_0509RosaKanin.jpg
1018439.jpg

Det är väl meningen att det som kusken håller i handen på bilden skall antas vara en grisfösare såg du inte det?
Lite töntigt att jämföra med dina bilder kanske.

Bilden på dressyrhästen talar för sig själv eller hur??

Well, den talar inte för själv ett piss eftersom det finns en FEI´representant på alla internationella som kontrollerar hästens mun, betsel, ryttarens sporrar, hästens sidor efter avslutad ritt av en tävlingar så är sannoliken ganska minimal att dom har missat alla piskrappen på hästens rumpa.

Jag har hittat bildbevis, på samma sätt som Aftonbladet, på att grisfösare används. Jag vill att mitt fotobevis som också är arrangerat tas på lika stort allvar !!

Om du känner till någon som använder grisfösare på ett gossedjur, vad spelar det för roll?

Det är väl meningen att det som kusken håller i handen på bilden skall antas vara en grisfösare såg du inte det?
Lite töntigt att jämföra med dina bilder kanske.

nej det är inte alls meningen. han håller inte i något? eller jo, tömmen! det är handstroppen man ser!

hur de tänkte när de gjorde det bildmontaget förstår jag inte riktigt. det enda de kort och gott visar är hur en grisfösare ser ut, what's the deal?

förövrigt så får de ju artikeln att låta som att "alla" har en grisfösare hemma :crazy:

– Bara det att många är jäkligt rädda för att ha den på gården just nu, säger en travtränare.

Fel, bilden las in i tråden där vi diskuterade piskning, med frågan, Vad är straffet för detta i ridsport?

Om det är jag som är "Boven", för jag har annars missat den i tråd på trav.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka