Angående Kalla Faktas program....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Angående Kalla Faktas program....

För att vara moderator var det där ett otroligt osnyggt inlägg.

Jag förstår inte vad du menar,, håller inte alls med trots att jag bara läst inlägget en gång. (hela inlägget)

Har själv haft äran att diskuttera detta med TL kanske du själv borde göra samma sak och få det förklarat i tal.

F´låt Mackan men jag kunde inte låta bli att saxa ut nedanstående inlägg från dig ang. den påstått grovt uppiskade dressyrhästen inne på dressyrforum;)

Förnekelse?

då ska du nog ta och läsa tråden lite noggrannare, på tal om att saxa lösryckta citat.
den tråden består av en trave ungar som "hört en bekants bekant på en blogg" och då finns det skäl att inte hänga ut personen som dömd, precis som här eller hur ? :angel: Vad jag vet bryter det tillochmed mot forum reglerna. Skillnaden med denna tråd är väl att ÅS faktisk har en konkret anmälan på sig eller hur : ) Men visst, om du vill vränga och vrida så går det utmärkt att saxa det citatet och förvränga det - go ahead bara.
Om du i övrigt läser mina nedan inlägg hur jag ställer mig till djurplågeri och oschyssta metoder inom vilken hästsport gren det än må vara, så lär du fatta galoppen lite bättre.

Senast ändrad:

Jag har varit kund i många år hos både TL och PE, jag har haft massa olika hästar då jag jobbat med konvalecenter . INGEN av samtliga hästar har haft problem pga bett, de problem som varit har varit bla foderinp, hakbett samt hårda nerraspningar av andra sk "tdl" ......Så det är ju väldigt konstigt att inga alla "mina" haft en endaste en fel i munnen pga felaktiga bett.
TL och PE känner jag desutom väldigt väl .

..<Hmm, fast Å är fortfarande inte dömd. Samt så hoppas jag att du har förstått detsamma av oss här...ingen av oss föreskriver heller djurplågeri av nån sort.

För att vara moderator var det där ett otroligt osnyggt inlägg.

På vad sätt menar du? OM jag ifrågasätter så finns det en bakgrund, TL har en gedigen undersökning på just travhästar vilken han mer än gärna delar med sig av. Att jag skrev som jag gjorde, hänger mest på min förvåning över att inläggsskrivaren lyckats undgå den inom sin utbildning genom att skriva som h*n gjorde. Om du sen anser det osnyggt kan jag inte göra något åt, personligen anser jag att det finns många inlägg i denna debatt som är mer än osnygga.

då ska du nog ta och läsa tråden lite noggrannare, på tal om att saxa lösryckta citat.
den tråden består av en trave ungar som "hört en bekants bekant på en blogg" och då finns det skäl att inte hänga ut personen som dömd, precis som här eller hur ? :angel: Vad jag vet bryter det tillochmed mot forum reglerna. Skillnaden med denna tråd är väl att ÅS faktisk har en konkret anmälan på sig eller hur : ) Men visst, om du vill vränga och vrida så går det utmärkt att saxa det citatet och förvränga det - go ahead bara.
Om du i övrigt läser mina nedan inlägg hur jag ställer mig till djurplågeri och oschyssta metoder inom vilken hästsport gren det än må vara, så lär du fatta galoppen lite bättre.

Ja,fast diskussionen från början i den tråden handlar om ett foto(bildbevis)

*KL*

Härlig härva det här. Antingen har osanna rykterna börjat sprida sig explosionsartat eller så är det många fler än jag kunde drömma om som håller/hållit på med strömning. Hoppas, hoppas att det bara är elaka rykten, annars är det botten att det inte anmäls mer än det gör.

Jisses, jag blir alldeles klen.

Jag förstår att du inte förstår.
Men jag tycker inte att man inte ska antyda att folk ljuger när det inte finns det minsta anledning att göra det.

Du säger det...

Den här tråden ballade ur innan den ens påbörjades...

En sak som jag inte kan förstå är hur så många människor med samma hobby kan gå in så för att trycka ner varandra. Hästen står i centrum, spela roll om den hoppar, travar eller galopperar? Skit finns överallt och jag är så trött på att folk har så dåligt med fritid att de måste sitta på ett forum och gnälla på den "andras" inriktning. Jag ser inte att en enda har sagt att det inte förekommer skit inom travsporten. Man är oskyldig tills motsatsen bevisats men en sak är säker; Travsporten ÄR redan dömd...

Jag tror att du har missförståt mitt inlägg, jag var förundrad över en viss persons slutsatser av travhästars munproblem. Tyvärr är det så att de flesta problem i munnen, travare som ridhäst är något som vi har skapat då vi sätter bett och huvudlag på dem. Jag lägger inte någon värdering i vad som är värsta hästsporten. Och ja, man blir sur om någon anklagar en för att ljuga. I övrigt har jag inte varit inblandad i denna debatt, bara förfärat sett på...

Senast ändrad av en moderator:

*knapprån*

Var vänliga sluta hugga på varandra och håll er till trådens ämne, tack!

/moderatorn och tillika städerskan med stort radergummi

Oj oj... du måste ha det jobbigt i den här tråden:)

Det är många heta känslor i farten tror jag.

MVH Russin8

då tycker jag du ska gåtillbaks och läsa den tråden igen - noga. Den tråden är numera stängd, just pga att den anses handla om förtal och namngivning utan att ngn anmälan på personen finns.

Hur menar du att bilden var ett bildbevis?

ameo: om jag inte håller mig till ämnet så får du rätta mig, jag svarar på ett inlägg som inte är utsuddat så jag gissar att det är okej?

Ingen förnekar att det finns prygel och misshandel i alla disipliner, men angående fotot och den diskussionen runt det så ifrågasattes dels varför de inget kort fick när ryttaren piskade, trots "att hon i princip piskade konstant", dels, varför de inte sa till, anmälde, på plats, utan istället väljer att lägga ut bilden på en blogg?

Ameo, detta var bara ett förtydligande, kommer inte att diskutera det vidare.

Ingen förnekar att det finns prygel och misshandel i alla disipliner, men angående fotot och den diskussionen runt det så ifrågasattes dels varför de inget kort fick när ryttaren piskade, trots "att hon i princip piskade konstant", dels, varför de inte sa till, anmälde, på plats, utan istället väljer att lägga ut bilden på en blogg?

Ameo, detta var bara ett förtydligande, kommer inte att diskutera det vidare.

Lite orättvist eftersom personen sagt de anmälde på plats, till fel person dock.

då tycker jag du ska gåtillbaks och läsa den tråden igen - noga. Den tråden är numera stängd, just pga att den anses handla om förtal och namngivning utan att ngn anmälan på personen finns.

Hur menar du att bilden var ett bildbevis?

ameo: om jag inte håller mig till ämnet så får du rätta mig, jag svarar på ett inlägg som inte är utsuddat så jag gissar att det är okej?

Det finns en bild alltså bildbevis!
I ÅS fall så tyckte folk att det var konstigt att ingen fotat när (OM)han körde med grisfösare.I de här fallet som diskuterades på dressyr sidan finns det foto taget,och det kan/bör varken du eller jag avgöra om det är äkta eller inte.
Sen ska jag erkänna att jag inte läst hela den tråden på dressyr!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka