M
Mhiloy
Ska iväg med min pålle om någon timme och undrar vilken sida man ska lasta på? Det bästa är väl vänstersidan ? Och bakluckan på transporten, är det lag på att den Måste vara stängd ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Antar att du redan åkt och kanske kommit tillbaka med?! svara ändå.
Min häst åker inte med mellanvägg så han står ju mitten, men annars alltid på vänstersida. skulle hästen vackla till åt höger om den stod på högra sidan, var hamnar man då om man har otur? jo diket.
Så Om jag var du skulle jag köra hästen på vänstra sidan med överluckan stängd, dels för att det inte dammar och hästen blir inte avkyld. visst blir det kanske varmt, men bättre det än att den blir avkyld.
Antar att du redan åkt och kanske kommit tillbaka med?! svara ändå.
Min häst åker inte med mellanvägg så han står ju mitten, men annars alltid på vänstersida. skulle hästen vackla till åt höger om den stod på högra sidan, var hamnar man då om man har otur? jo diket.
Så Om jag var du skulle jag köra hästen på vänstra sidan med överluckan stängd, dels för att det inte dammar och hästen blir inte avkyld. visst blir det kanske varmt, men bättre det än att den blir avkyld.
Min står precis som din, utan mellanvägg, huvudet o frambenet på vänster sida, och så brett bak att han hamnar över på höger sida där. när han går in ställer han sig alltid på vänster sida o sen breddar han när man åker. han vill ha luckan stängd.Jag kör utan mellanvägg, och något som slagit mig är att nästan alla hästar jag kört, och oavsett transport, har valt att stå med framdelen ganska mitt över släpet, och med bakdelen ner mot högra hörnet.
Så om jag skulle köra med vägg skulle jag faktiskt försöka köra med väggen ställd åt sidan, och ha dem på vä sida (så de kan få stå så diagonalt som möjligt med bakdelen åt höger om de vill).
Sant Vita_N_6520 och boccia. Dom står illa på bägge sidor.
Har lite problem med det boccia, att när jag åker är det skitgrusväg 1 mil och sen bättre väg, landsväg och motorväg, kan ha den på vänster sida först och byta sida sen kanske.
Jag åker inte så mkt med mellanvägg i eftersom min häst inte tycker om att stå smalt, men om han måste så blir det på v sidan.
vägar lutar oftast lätt mot diket vilket gör att det är lättare att välta åt det hållet.
Vad åker du på för vägar?
Vägen är anpassad efter svängarna. Är svängen åt vänster, lutar den åt vänster. Är svängen åt höger lutar den åt höger. Är vägen rak ska förhoppningsvis vägen vara hyfsat rak också.
Sen att det är en liten lutning har nog inte så stor betydelse, då är det nog något fel på transporten om den välter för att hästen hoppar lite.
Vad åker du på för vägar?
Vägen är anpassad efter svängarna. Är svängen åt vänster, lutar den åt vänster. Är svängen åt höger lutar den åt höger. Är vägen rak ska förhoppningsvis vägen vara hyfsat rak också.
Sen att det är en liten lutning har nog inte så stor betydelse, då är det nog något fel på transporten om den välter för att hästen hoppar lite.
Ja, om man ska lasta bara en häst så ska man lasta den på vänster sida. Om du ska lasta två hästar, så ska den tyngsta hästen stå på vänster sida och den lättaste på höger sida.