Ang pitbull amstaff...osv..

S

susbrk

Visst. Jag kan hålla med om att det är speciella hundar..o de har dåligt rykte. Men jag börjar bli riktigt jä-la arg.

Man behöver inte ösa skit på de som skriver om sina "kamphundar" här tycker jag. Frågar någon nåt om sin amstaff t.ex så kan man ju svara..inte vräka ur sig sk-t bara för att det är den rasen.

Läste en gång om en super stolt tjej som lagt ut bild på sin blandning av ngn av de här raserna mm...o hon undrade om ngn hade bilder osv...herregud vad hon fick höra då!!

Nej...jag hade inte velat höra vilken fruktansvärd hund jag har...även om den var det...:smirk:

:bow:

Sv: Ang pitbull amstaff...osv..

jag tycker att folk tigger om det. "min hund skulle aldrig...", känns det bekant? det är väl inte så lämpligt att säga om en hundras som är avlad för att slåss tills den stupar.

schäfern har ju inte heller sååå bra ryckte i alla kretsar, de är lömska, "sönderavlade" och gud vet vad. men jag hymlar inte med problemen inom rasen. det ÄR ett stort problem att man avlar på utseendet som främsta målet (och inte användbarhet och hälsa).

detta är ett ämne som tuggats och ältats i flera år. sök, så hittar du säkert massor av trådar.

Ja håller me om att man inte behöver hoppa på folk som vill visa upp sina hundar oavsätt ras, jag gillar inte amstaff å pittbull men ja komenterar inte heller deras hund om dom lägger ut, jätte många som tycker illa om min ras oxå (engelsk mastiff) men de är bara att skita i folk som bara skriver komentarer för att bråka :mad:

tyvärr så är det väl så..

jag la ut en tråd för typ 8 månader sen om att min hund bitit en kompis i ansiktet. och reaktionen jag fick var att jag i princip fick skylla mig själv när jag har den rasen och att de va ingen som ar ett dugg förvånad. :crazy: dom var ju gjorda för att äta människor. och fick en massa :smirk: smileys efter "var de oväntat?"
men dom blev jävligt ställda när jag sa att de va kinesen som bitit.. då tog dom inlägget på allvar och gav mig råd. det gjorde dom inte innan. då skulle den skjutas och jag fick skylla mig själv och skulle inte lämna den själv bland folk. men när de fick veta att de va kinesen så lät de helt annorlunda. då analyserades det i varför det hänt, vad man kan göra annorlunda och han behövde ju inte avlivas heller.. han hade ju "anledning" att bita eftersom han hade varnat. :crazy:

så jag vet precis vad du menar!!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Har inte hittat en liknande tråd här för oss med amstaff-pitbull hundar:) Tycker det är jätte tråkigt att såna underbara raser har...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 339
Senast: sumile
·
Hundavel & Ras Kan en amstaff, pitbull engbull och andra raser som (främst Amstaffen) oftare har könsbetingad aggression (mot andra hundar, främst de...
2
Svar
22
· Visningar
5 160
Senast: yennork
·
P
Övr. Hund 2 hundar stulna i Gävle Då jag inte får länka till vår sida så lägger jag in texten som den är rakt av. Kira och Ted Ras...
Svar
6
· Visningar
1 365
Senast: Fiffi1
·
M
Övr. Hund Tänkte att det hade vart trevligt att ha en tråd med bilder på Pitbull/amstaff eller blandningar av dessa, rottisbilder uppskattas också...
2
Svar
34
· Visningar
9 242
Senast: midnight Rags
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka