Ang. pass vid köp

Sv: Ang. pass vid köp

Är det avlivningskostnaden som ställer till det, spara den summan på banken (man bör ju iaf ha en buffert för förutsedda händelser, en avlivning kan väl räknas dit). Finns även försäkringstillägg som täcker åtminstone delar av kostnaden (destrubiton), hos Folksam.

Händer en olycka så finns det ändå ingen garanti för att man kan slakta istället för avliva, men man kan ju alltid hitta på olika anledningar för att försöka dra sig ur en affär, eller hur? :grin: :angel:

Varför tog du hem hästen utan pass?
´
Jag förstår att du vill ha passet men att du vill ha det för att kunna slakta hästen tycker jag låter helt absurt! Man slaktar väl för guds skull inte sin häst utan man avlivar den av en veterinär den dagen det är dags. Dessutom kan den ju bli skadad och vara tvungen att avlivas på plats, hur ska du göra då??

Varför i hela friden skulle man inte slakta sin häst? Jag har slaktat två och det gick hur bra som helst. Om det var i Guds namn får jag väl låta vara osagt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 108
Senast: Juli0a
·
Avel Hej Hur gör ni med SWB när ni kastrerar era hingstar. Veterinären har fyllt i passet, men behöver man skicka in hela passet till SWB för...
Svar
3
· Visningar
803
Senast: Magnum
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka