Ang MH-test och tävling i Bruks.

Sv: Ang MH-test och tävling i Bruks.

aha ok.

Vi har egen "skott-träning" hemma varje dag = Slår och bankar i kastruller, ska fara iväg och köpa lite ballonger i morgon..

Han blir mer och mer modig för var dag som går så jag fortsätter att träna honom
( i lugn takt )

Skotten på MH är inte så farliga, har väl hänt på några MH jag figgat på att de låter lite skarpare än vanligt, men skotten är vanligtvis ganska dova.

Så det låter inte så farligt som en ballong.

Nej och det är ju bra .

Men jag tränar honom inte endast inför MH-test , jag vill att han skall klarar av miljöer där det låter utan att få panik...

Jag tränar honom självklart i lugn takt men har redan sett en bättre förändring i hans sätt att vara ..

Kanske för att han har så mycket vax i öronen ( lyssnar lite halvtaskigt ) ;)

Vet du vad de använder? Är det bara startpistol?

Startpistol kan ju hundar reagera mer på än blyhagel.

De använder en startpistol. Är inte så kunnig på sådana grejer. Men det är en dov knall och det är mkt få hundar som reagerar. Då är skotten på BH-proven värre. Men iof så vet jag inte på vilket avstånd BH-skytten står.

Calazirya skrev:
Fniss : På västerviks , läser jag mest ... Tycker att många där beter sig som vet inte vad . ( inte vuxna )

Men är man hemma en dag och är sjuk så händer det alldelels för lite på buke ...;)

hehe, sade inte belzebub att det var en annan nivå där? :angel:

Lägre nivå kanske? ;)

GaurdianAngel skrev:
Även jag håller till på Västervik. *hukar* Det är otrolig nivåskillnad där. Allt ifrån folk från eliten till riktigt korkade människor. ;) :angel:

ok. Det förklarar situationen? Man kan alltså sälla sig till den grupp man anser passar en bäst? ;)

Fast vi tillhör alla eliten i våra egna ögon. Jag har aldrig hört någon erkänna att han/hon är korkad.

Jag tycker ändå att jag kan lära mig en hel del av dem som uppenbarligen umgåtts med hund mer än med fikakompisarna på "klubben". :)

Senast ändrad:

GaurdianAngel skrev:
Hunden är under de två första skotten lös, skotten kommer under tiden ägaren ska leka/kampa med hunden.

De två sista skotten ska hunden vara kopplad och stå passiv.

Aha :idea: Om hunden blir rädd av de första skotten fortsätter de väl inte? Läste i någon tråd här för ett tag sedan där de hade fortsatt skjuta trots att hunden blivit rädd..

Om hunden reagerar (med rädsla) på det allra första skottet så skjuter de inte fler. Då bryts momentet.

Jo, det har hänt även när jag har figgat på MH att de skjutit ett skott fast beskrivaren har avbrytit. Figgen som skjuter ligger dold,tror det är 25 m ifrån hunden, och får ett handtecken från beskrivaren när figg ska skjuta. Väljer beskrivaren att avbryta efter första skottet så kan (det får inte hända! ) att figge missförstår "avbrottsvinken" och tar det som ett tecken på att det är dags för skott två.

Oj, vilken dåligt förklaring. Förstår du något av det? :o

Måste fråga Tippan om det verkligen stämmer med poängen på korningen? 300 är väl full pott? Det är verkligen mycket ovanligt i så fall! I alla fall för några år sedan då jag var aktiv...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka