ang. ledvätska..

F

fethajja

NU är jag nyfiken och ber därför er på buke om råd.

Vet. var och sprutade min häst i framknäna och framkotor igår, på hö. fram fick han nästan inte ut någon ledvätska (varken kota eller knä) och de lilla han fick ut var väldigt fast och gulaktig, frågade då och han sa att jag "gjorde vad man kan göra" då jag valde att spruta tuppkamm & cortison i lederna. frågade en annan vet. idag som sa att jag skulle få honom att dricka mycket vatten då det "förbättrade" ledvätskan.

några andra tips ? ;)

Sv: ang. ledvätska..

Det enda jag vet är att om man tar ut en häst som har stått i en box i flera timmar så är ledvätskan som vatten. Efter 20 minuter så tjocknar den och blir som ett smörjmedel. Så därav att det är bra att skritta fram en häst ordentligt innan den sätts i arbete :).

Sv: ang. ledvätska..

Jag är inte så bra på leder generellt, men visst sjutton är det väl BRA att ledvätskan är tjock och gul?

När min häst hade en hasledsinflammation forsade det ut helt klar vätska när veterinären stack, och hon tog det som en bekräftelse på att leden inte var frisk.

Men det kanske inte är bra att ha för lite ledvätska heller, det kanske var det som var felet med din häst isf?

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: Kristall10
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 643
Skola & Jobb För att göra en lång historia kort. Jobbade tidigare på ett ställe men bytte jobb, något som jag ångrar idag. Hur som helst försöker...
2
Svar
28
· Visningar
5 810

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Valet i USA
  • Kalla hamburgare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat