ang jobb???

B

BelleDeTirol

Hej skulle vilja ha all infromation om arbets tider vilka villkor där finns mm ang jobb i galopp stall.

Eller någon som har nått nr eller hemsida där man kan kolla upp villkoren på??
MVH Sarah

Sv: ang jobb???

Alla galopptränare är egna företagare och det innebär att varje galoppstall har sina egna rutiner och "villkor". Normalt sett jobbar man däremot ofta tidigt på morgonarna då träningsridningen sker. På Täby börjar de flesta stallarna mellan 5.30-7.00 och sedan jobbar man till ca 13-14, eftermiddagsfodringen brukar ta 1-2 timmar och det är också induviduellt för stallarna när dessa sker.

när man jobbar i stall är det ofta Kommunal som gäller som fackförbund. ring till dem o be dom skicka dig alla avtal. däri står vilken lön du ska ha per arbetat år mm.
hör även med dem om din arbetsgivare har skrivit på avtalen, har de gjort det ska de enligt lag följa deras avtal. (tips. glöm inte att själv var fackligt ansluten, kan löna sig i längden)

Vet att många tränare inte följer avtalen (kommunals) för att i vissa stall jobbar man inte 8h/dag, och man jobbar inte alls på samma sätt som inom travet (i de flesta fall). I och med att det är så stor skillnad från stall till stall har inte galoppanställda ett eget avtal utan får ta travets. Detta har varit en stor anledning, förr i alla fall, att tränarna inte har varit fackligt anslutna.

Var bara väldigt noga med att kolla upp försäkringar hos tränaren om de inte är anknutna till facket, det lärde jag mig den hårda vägen :crazy:......

Ursäkta att jag snor tråden ett ögonblick, men jag gillar din avatar, Miss QT... Go, Dolphin !

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
499
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 083
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 745
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025