ang hemsida.

C

coscos

om man "anställer" någon för att göra ens hemsida. vad är rimligt att bela för en relativt enkel hemsida med mycket bilder.

hjälp mig ....
 
Sv: ang hemsida.

Bilder gör att allt tar så mycket längre tid. Vem är det som ska göra sidan och åt vad..? Ett företag, en privatperson..? Hur bra är personen på att göra hemsidor? Lättast är väl att bestämma en timlön!

/Erica
 
Sv: ang hemsida.

ok. tack. hemsidan är till ett väldigt litet företag eller vad man skall kalla det. men ingen som vet på ett ca? är det 300 eller 3000 i väldigt stora drag alltså.
jag vill inte betala underpris. men gärna inte överpris heller.
 
Sv: ang hemsida.

300 kr totalt vore en extrem slavlön! Hur ska betalningen ske? Fakturering eller anställning..? Fakturering på 3000 kr blir lite mindre än hälften av det i lön efter att soc. avgifter och skatt räknats bort. Mycket bildhantering gör att det kan ta ganska lång tid att göra en sida. Fundera på vad som blir en ok timlön. :)

/Erica
 
Sv: ang hemsida.

Min pojkvänn tar ung 2000-3500 för en enkel sida.
Då är inte sociala avgifter osv inräknat.
Men måste du anställa någon? Kan du inte ta ut det svart.
 
Sv: ang hemsida.

Cecely skrev:
Men måste du anställa någon? Kan du inte ta ut det svart.
Det var ju också ett sätt att se på saken... :crazy: Tråkigt att man stöter på den attityden så ofta, och mer inom vissa branscher än andra. Det gör att de som är seriösa står utan jobb i slutändan. :(

/Erica
 
Sv: ang hemsida.

vadå? ta ut svart? vad är inte svart (snälla dummförklara mig inte.)

jag söker mest någon som kan hjälpa mig inte någon som jobbar med detta. utan som kannske gör det på fritiden.
 
Sv: ang hemsida.

Jag studerar webdesign och lägger ner mycket av min fritid på att hjälpa andra med hemsidor (både privat och företag), dels för pengarnas skull men också för att få in en fot i yrket, jättebra med referenser vid jobbsök!

För en enklare sida tar jag ut allt från 450-1000 kr, beroende på hur pass komplicerad hemsidan är. Sedan kan priset variera upp till 3000 kr ev mer. Det här är småsummor om man jämför med vad en anställd utbildad webdesigner tar.
Dessutom så gör jag det billigare för personer jag känner, eller kanske i utbyte av andra tjänster.
 
Sv: ang hemsida.

Ett hett tips är att ta någon som verkligen vet vad de håller på med så slipper det bli ytterligare en av dessa sidor som används som avskräckande exempel. Av nån anledning tror många att vem som helst som lyckats få ihop en färgglad hemsida är kompetent att bygga webbsidor.

Som konsult kostar jag 850:-/tim.
 
Senast ändrad:
Sv: ang hemsida.

Min kusins kille jobb tar ca 8-900:-/h för att göra hemsidor. De dyraste sidorna hamnar på ca 90000:-, men då finns det tydligen med ett slags programverktyg som gör att beställarna själva kan meckla och uppdatera sina sidor själva...även de som aldrig hållt på med en hemsida klarar av detta.
 
Sv: ang hemsida.

ok tack. nu har jag nog hittan en som verkar himmla bra på området och som ville hjälpa mig.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna...
2
Svar
26
· Visningar
1 505
Senast: Hazel
·
IT & mobiler Hjälp! Vad fasen sker? Jag uppdaterade min Microsoft Surface, som datorn bad om. Nu går det inte att starta skiten. Jag får bara upp en...
Svar
18
· Visningar
770
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 446
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag överväger starkt att införskaffa en elcykel för att kunna cykelpendla till jobbet i veckorna istället för att behöva betala en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 156
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp