Ang grannes hund

O

Oasis

Måste bara få något bra tips och råd.

Idag vid 12 tiden så hör jag hur grannens hund högst upp skäller, gnisslar, o har sig, tänker inte mer på det utan fortsätter med mitt. Sen börjar hunden igen och igen och igen. Börjar då att fundera vart ägarn har tagit vägen. Går ut i trappen och går upp för att se va som står på. Möter 2 av mina grannar som börjar tycka att detta är irreterande och säger att hunden har skällt nu i 5 timmar snart, jag ringer polisen och dom skulle försöka ringa till denna granne, men tyvärr utan resultat. Hunden skäller intensift i 2 timmar till och vi börjar verkligen att fundera. Ingen dyker upp och hunden är så ledsen. grannarna börjar att stampa av ilska och jag försöker lugna dom, då ja själv är hundägare. Ringer polisen igen och talar om för dom att nu måste någon agera. Då får jag till svars.

Har pratat med våran chef och 7½ timma för en hund är ännu för kort tid för att bryta sig in och de får vi inte göra heller för den delen :eek: ååå ja bara, det är lag på att hunden får vara ensam MAX 5 TIMMAR, jaha de visste inte jag säger kvinnan på polisen. Jo men så är det. Sen lägger vi på. :mad:

MEN OM MAN HAR HUND I BIL och de är varmt ååå ingen ser till den på flera timmar då har man rätt att rädda den i nöd om den håller på att insjukna, då har du ju rätt att slå in en ruta etc. Men här kunde dom F*N inte göra ett skit. Grannen kom hem nu vid 20.00 tiden. :confused:

Alltså ska man prata med sin kvartesvärd eller va ska man göra ????? :confused:

Fråga om ni inte förstod, märkte att ja va nog lite snabb o skriva !! :crazy:

Sv: Ang grannes hund

Är det verkligen lag på just 5 h? Har för mig att jag inte läst någon tid (i lag alltså) bara nåt i stil med att de inte ska lämnas ensam för länge.

Kvartersvärden eller liknande kan du säkert prata med iom att hunden stör, men jag är tveksam till om h*n kan göra något åt hundens situation mer än att den ska vara tyst.

Prata med grannen kanske?

Det kan ju finnas berättigade skäl. Jag höll på att få spader på en hund som började vråla oavbrutet på lägenhetsgården mitt i natten, efter en halvtimme klev jag ur sängen och ut på gården, där var det kaos. Hundens ägare var döende och ägarens vänner och senare ambulanspersonal och polis hade haft ett himla sjå att få ut hunden ur lägenheten för att rädda grannen - hunden trodde han försökte sin ägare från dessa personer och de hade fått binda den på gården.

Det kan ju ha varit så att de fått åka akut till sjukhus eller något annat och tvingats lämna hunden, eller någon annan anledning.

Händer det JÄMNT och ägaren inte bryr sig, då är det dags att kontakta hyresvärd och djurskyddet men någon enstaka gång kan vara "olycksfall" i arbetet.

Som ja har hört och läst så får dom lämnas MAX 5 timmar....:eek: men sen vet ju inte jag om detta stämmer... Det är 3 studenter som bor där och vi har ofta problem med dom, mkt klagomål, störningsjouren är ute ofta osv osv, vi börjar tröttna på deras elände med allt störande... :mad:

Dom pluggar, dom har fester, dom släpar in folk mitt i natten osv osv, de görs regelbundet ofta, knappast något sjukdomsfall här inte....

Dom bryr sig inte, dom har aldrig lyssnat på va vi säger, eller alla allmäningar dom får. Kvartesvärden värkar inte bry sig heller längre. Vi vet inte va vi ska göra åt saken. Dom springer ut o in dygnet runt o hur kul är de när man ska sova.

Senast ändrad av en moderator:

Är det verkligen lag på just 5 h? Har för mig att jag inte läst någon tid (i lag alltså) bara nåt i stil med att de inte ska lämnas ensam för länge.

Kvartersvärden eller liknande kan du säkert prata med iom att hunden stör, men jag är tveksam till om h*n kan göra något åt hundens situation mer än att den ska vara tyst.

Hundar BÖR rastas var sjätte timme. Så ts är ute och cyklar.
Rent teoretiskt så hade det kunnat vara så att någon tagit ut hunden i mitten och det hade varit tillåtet ur djurskydds synvinkel.
(däremot kanske inte angående störningar men det är en annan femma)

Som ja har hört och läst så får dom lämnas MAX 5 timmar....:eek: men sen vet ju inte jag om detta stämmer... Det är 3 studenter som bor där och vi har ofta problem med dom, mkt klagomål, störningsjouren är ute ofta osv osv, vi börjar tröttna på deras elände med allt störande... :mad:

Du har fel.

Prata med dom.

Jag är hemma om dagarna pgr av en arbetslöshet och ja VET när dom kommer och går, även en annan granne är hemma om dagarna. INGEN har under dessa 7 timmar varit hemma o rastat hunden.

Värden skiter nog i det, han är väll trött på allt gnäll som är på dom, MEN HAN SJÄLV GNÄLLER att dom är jobbiga dessutom :crazy:

Jag är hemma om dagarna pgr av en arbetslöshet och ja VET när dom kommer och går, även en annan granne är hemma om dagarna. INGEN har under dessa 7 timmar varit hemma o rastat hunden.

Värden skiter nog i det, han är väll trött på allt gnäll som är på dom, MEN HAN SJÄLV GNÄLLER att dom är jobbiga dessutom :crazy:

Jag skrev rent teoretiskt. :grin:

Så just nu så vill man bara flytta känns de som :grin: Förstod va du mena så ;)

En ny lag som gäller sedan 080701 säger faktiskt 5 timmar åtminstonde om man ska tro media, jag har ännu inte skaffat den utgåvan av lagboken.

vilken lag som än gäller så har man ett ansvar som hundägare att se till att hunden mår bra och veta hur länge den klarar av att vara ensam. denna hunden mår uppenbarligen dåligt så jag tycker verkligen du ska prata med någon både för din , dina grannar och framför allt hundens skull!!!

Dom flyttade ut nu i helgen och de känns såååååå skönt, men dom plockar in hela tiden idijoter till studerande och tänker inte alls på oss grannar. Va ska de bli härnest då ????? Lider med lilla vovven .... hoppas dom tänker sig för i fortsättningen, :cry::mad:

Borde väl finnas på jbv hemsida i sådana fall (orkar inte leta just nu dock).

Oasis: Alla studerande är inte idioter.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 210
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 027
Senast: Liran
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
968
Senast: igbest
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka