Ang. banning

T

Tican

Har fått veta att man inte blir förvarnad innan man bannas? Varför är det så? Då är det ju svårt att veta var gränsen går, liksom. Kan det inte vara något såntdär "efter tre varningar"-system som de flesta forum verkar ha?

Sv: Ang. banning

Den här skulle ligga under bukefalos - hjälp. Skumt.

Är väl snarare bättre att man inte bli förvarnad så att folk ser till att hålla sig rejält på rätt sida av gränsen för säkerhets skull?

Eller vill du kunna veta var gränsen går så att du kan vara så elak som möjligt utan att bli bannad?

Håller med dig!
Gränsen verkar vara väldigt olika beroende på vilken användare det är. Vore kul att veta.

Ja men håll med lite. De som egentligen borde vara "inne" det är de som skriver vad de tycker, är sig själva och inte alltid håller med. Eftersom detta är ett diskussionsforum så måste man ju få lov att tycka olika och tala om det? .....= Stor risk för att bli bannad.

Men om man istället är en falsk tönt gärna med flera nick som stöttar varandra (dvs sig själv) som dessutom håller med allt och alla för att sedan snacka skit via PM och msn om några fantasinamn på Buke (som verkar vara vissa personers enda kontakt med omvärlden) DÅ är man den ultimata användaren.

Argument som personangrepp, netikett osv köper jag inte längre för där är minsann precis lika många av de sk "osyldiga påhoppade stackarna" lika jävliga. Bara de att de gör det bakom ryggen så inte de som är ansvariga för banningen ser det.

Senast ändrad:

Zlatan skrev:
Ja men håll med lite. De som egentligen borde vara "inne" det är de som skriver vad de tycker, är sig själva och inte alltid håller med. Eftersom detta är ett diskussionsforum så måste man ju få lov att tycka olika och tala om det? .....= Stor risk för att bli bannad.

Men om man istället är en falsk tönt gärna med flera nick som stöttar varandra (dvs sig själv) som dessutom håller med allt och alla för att sedan snacka skit via PM och msn om några fantasinamn på Buke (som verkar vara vissa personers enda kontakt med omvärlden) DÅ är man den ultimata användaren.

Argument som personangrepp, netikett osv köper jag inte längre för där är minsann precis lika många av de sk "osyldiga påhoppade stackarna" lika jävliga. Bara de att de gör det bakom ryggen så inte de som är ansvariga för banningen ser det.

:bow: :bow:

Men för helvete, har du läst vad jag har skrivit om banningar tidigare?

Gör det igen!

Informera sedan mig om vilka du vill skall bannas, med länkar till trådar där de enligt dig bryter mot reglerna. När jag sett tillräckligt många sådana bevis eller tillräckligt grova övertramp stänger jag av användaren.

Att du sedan gillar en användare som stängts av minst tio gånger och fortfarande inte fattar hur man beter sig och hela tiden återkommer med nya användarnamn är ditt problem.

Har man stängts av en gång, skall man i princip inte få komma tillbaka alls, jag har dock varit snäll och ofta väntat på ett nytt övertramp innan användaren stängts av igen. Har man varit avstängd tidigare behövs det inte mycket för att stängas av igen.

Den enda skillnaden på användare när det gäller avstängningar är att de som beter sig tillräckligt illa stängs av, och de jag inte vet något om de stängs inte av.

Gnäll, gnäll, gnäll. Nu skall jag gå och ta en pepparkaka så jag blir lite snällare ;)
De avstängda kanske skall prova med ett par burkar, innan de återkommer.

Ooops hjälp vilket utbrott hihi.
NEJ jag har inte läst vad du har skrivit om banningar tidigare och jag framförde bara min åsikt, för det är exakt så som jag upplever det.

Det handlade inte ens om dig eller moderatorerna ( som jag fö tycker gör ett jävligt bra jobb) utan om de falska krypen som kommer undan gång på gång. De svinar och skapar intriger och snackar så mycket skit och gör ALLT för att sätta dit andra utan att pappa Gunnar ska märka det. Som några jävla småungar.

det jag försöker få fram är att reglerna är för oklara. JAG har inte hittat något ställe där det finns klara definitioner på vad som räknas som "påhopp" och liknande, det handlar ju bara om en persons enskilda åsikt, när det är nån som ryker, eller hur? finns det nån länk? eller har du lust att förklara? eller vore det kanske bättre om du börjar varna, så folk helt plötsligt bara inte kan logga in? känns inte som något effektivt sätt att skapa en bra stämning på forumet. (eftersom det som du säger inte hjälper.)

Läs gärna allt jag skrivit om detta tidigare.

Det är väldigt få, observera väldigt få som stängs av.
Det innebär att väldigt få inte insett var gränsen går, det krävs normalt flera övertramp innan man blir avstängd, dessutom blir man normalt inte permanent avstängd första gången.
Dessutom är det så att de flesta insett att man enkelt kan skaffa sig ett nytt användarnamn.

Att då hålla på att varna en massa i förväg känns som bortkastad tid.

Men jag kan ju varna dig Tican, då de enligt en användare har kastat en mängd skit på en användare i minst en tråd. Om jag vid undersökning upptäcker att detta inte är det enda tillfället och jag anser det vara över gränsen kommer jag stänga av dig direkt.

Jag anser det omöjligt att skriva någon typ av regel eller visa på någon typ av absolut gräns, varje fall är olika. Alltså är det upp till mig och enbart mig vilka jag stänger av här. Sedan tar jag självklart emot tips på vilka som beter sig illa så att jag kan kolla upp detta.

Jag kan dock inte ta med vad folk säger i verkliga livet eller vad som händer utanför forumet av förklarliga skäl.

jahapp, och så var det med det. hejdå då!

sista ord: zlatans poäng är rätt stor.

Jag förstår inte vad du syftar på med din första mening.

Jag förstår inte vilket av det som Zlatan sagt du syftar på.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
681
Senast: Glimra
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 870
Senast: Hermelin
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
946
Senast: MissFideli
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka