Ang antalet placerade

NoExit

Trådstartare
Har för mej att jag har läst i TR att antalet placerade inte får ändras även om ekipage under dagen stryker sej, utan att det antalet som står från början skall det vara, kan inte hitta detta, minns jag fel ?? :confused:

Sv: Ang antalet placerade

aldrig hör någtot liknande.
Snarare just att det ändras allt eftersom, beronde på hur många som just kommer till start.

Har varit med om det en gång, men då var det ett anmält ekipage ej kom till start utan att meddela. Då ändrades inte antal starter/placeringar trots att det var en ryttare mindre.
Skulle dock tro att man korrigerar antalet om en strykning tillkommer under dagen, eftersom det är en anmäld strykning.
Vet inte säkert dock.

Man räknar bara med de som verkligen kommer in på banan och gör sin start, har ngn arrangör gjort något annat så har den gjort fel.

exakt det du har hört säger min sambo också...
att det som står skrivet i startlistan gäller, oavsett om det blir sen strykning.
Om han har rätt vet jag inte men han är klart fast på den punkten.

exakt det du har hört säger min sambo också...
att det som står skrivet i startlistan gäller, oavsett om det blir sen strykning.
Om han har rätt vet jag inte men han är klart fast på den punkten.

Du får slå sambon på fingrarna för han har fel :)

Enligt TR står det exakt specificerat att det är STARTANDE ekipage som räknas. För att vara startande skall ryttaren i dressyr rida in vid A. De behöver inte fullfölja, bara de ridit in på banan och vänt upp vid A så räknas de. Läs själva i GEMENSAMMA BESTÄMMELSER (sidan 22). Tänkte först kopiera paragrafen, men det var tabell med tabb-lägen i så det funkade dåligt :)

hu....du ska veta vad han står för sina åsikter den karl....

det är myyycket han har fel på men han vägrar vika härdan :D

Det är ju lite intressant det där!

Jag råkade ut för det i våras, jag låg som sista placerad (trodde jag) från det att mina resultat kom upp till det att sista resultatet kom upp, och tar glatt på mig kavajen igen inför min första prisutdelning, men först då säger de att de ändrat antalet placeringar eftersom några ekipage inte dök upp. Vi ställde oss lite frågande om de fick ändra det när klassen var avslutad (det var inte de sista ekipagen som uteblev) men så skulle det ju vara... Åkte hem ruskigt besviken och lite sur över att ha väntat i ett par timmar extra på att klassen skulle ta slut, om inte annat så för hästens skull, hon hade ju kunnat få komma hem och ut i hage. Men så rings det från tävlingsplatsen när vi precis kommit därifrån om att de ångrat sig och att jag visst blev placerad... Förstod aldrig riktigt varför de ångrade sig dock!

Jo jag har varit med om det med.
Vad jobbigt för dej då som ändå hade väntat o sen åkt o så hade du ju inte väntat förgäves iallfall.

På en tävling jag var med på så hade de skrivit i ryttarmedelandet att det var 3 placerade. När det väl kom till start så var det för få startande för att komma upp i 3 så det stod på startlistan att det bara var 2 placerade. När alla ridit och jag kom 3.a så gjorde jag mig redo för att åka hem, när folk kom springade och letade efter mig då jag skulle in på prisutdelningen.
Eftersom de hade skrivit att det skulle vara 3 placerade baserat från antalet anmälda i ryttarmeddelandet så kunde de inte ändra det i efterhand.

Njae, jag missade ju prisutdelningen i vilket fall, för de tog bort mig som placerad i samband med att de ropade in de placerade. Min klubbkamrat kom 4a så jag var ju där o grattade henne. Men jag hade vänner kvar på tävlingsplatsen så jag fick min rosett och plakett ändå, blev bara snuvad på min första prisutdelning. ;)

På en tävling jag var med på så hade de skrivit i ryttarmedelandet att det var 3 placerade. När det väl kom till start så var det för få startande för att komma upp i 3 så det stod på startlistan att det bara var 2 placerade. När alla ridit och jag kom 3.a så gjorde jag mig redo för att åka hem, när folk kom springade och letade efter mig då jag skulle in på prisutdelningen.
Eftersom de hade skrivit att det skulle vara 3 placerade baserat från antalet anmälda i ryttarmeddelandet så kunde de inte ändra det i efterhand.

Då gjorde de fel :) Enligt gällande TR skall antalet STARTANDE ekipage bestämma antalet placerade. Ganska korkat av klubben att skriva det i ryttarmeddelandet. De kan ju omöjligt veta hur många som verkligen kommer till start...
Men kul för dig den här gången :)

Då gjorde de fel :) Enligt gällande TR skall antalet STARTANDE ekipage bestämma antalet placerade. Ganska korkat av klubben att skriva det i ryttarmeddelandet. De kan ju omöjligt veta hur många som verkligen kommer till start...
Men kul för dig den här gången :)

Fast kul och kul....man vill väl ha rosett/ bli placerad för att man verkligen ÄR det enligt gällande regler, inte för att någon gör fel?

Men MÅSTE man ha exakt så många man ska ha? Alltså luddigt, men menar, får man inte ha flera? För vet att när jag har tävlat agility så har det hänt att de haft fler placeringar än avd det eg skulle vara, bara för att det är trevligt typ. :p

Om det är en klubbtävling så får du väl ha hur många placerade som helst. Men officiellt på lokal tävling och uppåt skall antalet placerade vara exakt som TR stipulerar. Det har ju även med uppklassning osv att göra.

Nej det stämmer :) Men antalet placerade gäller från lokal och uppåt.

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 887
Senast: Krålus
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 922
Senast: valpköpare
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 360
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar