Ja men han har ju faktiskt aldrig någonsin bemött kritiken eller bett om ursäkt? Tvärtom anser han sig ju vara världens offer. Även om man byter tränare och kanske inte rider rollkur öppet så undrar jag vad som föregår bakom stängde dörrar. Video jag hittade av hans ridning (nyligen) är inte heller något jag anser som snyggt heller
tycker hästarna ser otroligt spända ut. Sen har folk ju olika nivåer eftersom jag ständigt ser folk (glada amatörer) som rider på sätt jag inte tycker är snyggt heller.
Jag ser ju även ständigt folk som rider sönder sina hästar men aldrig någonsin tittar på sig själva eller sin ridning. Den sortens ridning kommer jag aldrig tycka om heller. Även om det inte är rollkur. Sen om en häst inte gör som PK vill- vilka metoder tar han till då? Det undrar jag i mitt stilla sind. Att saker ser bra ut på sociala medier är för mig inte riktigt bevis på något
För mig hade det varit en annan femma om han tex hade ägt hur otroligt äckligt och vidrigt han red hästarna då och offentligt gått ut mot rollkur. Men det har han inte. Det handlar om att vinna och då får hästarna lida. För mig är det bara att man ändrar strategi, men hästänket bakom - hur ser det ut? Vilket förhållande har man med sina hästar och hur ser man på dom?
För mig om jag skall kolla på moderna dressyr så väljer jag hellre att kolla på Carl hester och hans elever, eller Charlotte djurjardin. Det är en hästhållning jag kan stå bakom. Jag har absolut noll respekt för Patrik Kittel.