Ändrade läten efter kastrering/sterilisering

_Elly_

Trådstartare
Är det bara inbillning av mig?
Jag tycker att honan låter mer feminin efter sitt ingrepp.

Har era katter förändrats efter dessa ingrepp, blivit lugnare etc?

Sv: Ändrade läten efter kastrering/sterilisering

Min hankatt har nog blivit lite socialare eller mer nyfiken på "nytt folk". Innan sprang han och la sig och tryckte under sängen när det kom folk men jag tycker att han blivit mer nyfiken och springer inte undan direkt. Men det kan ju också vara som han är tryggare här och känner sig mer hemma...

Sv: Ändrade läten efter kastrering/sterilisering

Min katt är mycket gosigare och mer social efter kastreringen. Hon hade ändå bott hos oss i 6 år före kastreringen, och det är stor skillnad. Rösten hör jag ingen skillnad på däremot.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 724

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka