Andra raser med höga placeringar?

Ä

Ängslig

Vad finns det för raser, förutom halvblod/fullblod som placerat/placerar sig högt i hoppning? Eller korsningar.

Ej travare, eftersom de har en egen tråd. :grin:

tex quarters kan väl vara riktigt bra hopphästar? "Problemet" (inget problem, men fakta) är väl snarare att satsande hoppryttare köper just halvblod/fullblodshästar.

Sv: Andra raser med höga placeringar?

Jag har en Quarter som hopphäst, har bara tävlat sen i sommras men ändå ;P Har bara placerat oss i LC än så länge inte för att det räknas som högt men eftersom ingen anna har skrivit ;P Men målet är LA

jag brukar tävla en fredriksborgare.

Han har gåt 120 men kan gå högre med lite mera träning, hoppat 160 som högst men de var på en höjdhoppsuppvisning.
men 130-140 tror jag att han ska kunna gå.

Vet en ardennerkorsning som är hälften ardenner(precis som hästen Svante som tävlar fälttävan) som går 150 hoppning, men blandraser kanske inte räknas.

Vet en ardennerkorsning som är hälften ardenner(precis som hästen Svante som tävlar fälttävan) som går 150 hoppning, men blandraser kanske inte räknas.

Jo självklart!

Gärna namn och bild om det går att ordna.

Vill inte "hänga ut" hästen här, men skicka ett PM så skriver jag vad hästen heter:laugh:

*KL*

Det här var ju en intressant tråd:D. Skriver lite så jag hittar tillbaka:D. Har också en fredriksboragre som nån annan hade som jag ska börja tävla lite smått med nästa säsong:laugh: (fast iofs inga direkt högre klasser då då:p)

Hannoveranare, Holsteinare och Oldenburgare.

Lipizzanaren som hopphäst har rasen aldrig utmärkt sig, men den har ändå fysiska förutsättningar för hoppning med tanke på dess kraftiga hasor och bakparti. Som fälttävlanshäst har rasen utmärkt sig bättre då dess hårdhet kommer väl till pass och rasens goda dressyregenskaper kan utnyttjas.

Nog för att tex Holsteinare är en typ av ett halvblod :P

har i england ar det valdigt manga Irish Draft hastar och korsningar med Irish Draft som tavlar hoga klasser...sen har du Cleveland Bays som ocksa ar duktiga hopphastar...

Det skulle inte jag säga. Allting är relativt och överlag kan alla hästar kravla sig över 1.10. Det betyder inte att dom är duktiga hopphästar.

Liknande trådar

Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 037
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Ja som rubriken säger, på mitt jobb har vi en kollega som rent skiter i att göra vissa arbetsuppgifter, vilket då är sådant som drabbar...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 234
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 146
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka