ancistrusägg???

S

Skumbananen

Vi har fått någon slags ägg i vårt akvarium och vi misstänker starkt att det är våra ancistrusars. Hur ser deras ägg egentligen ut? Dessa är mycket runda, lite orangefärgade, 1-2 mm i diameter. Kan det stämma?
Hur lång tid tar det innan de små kommer?
Och sista frågan, är våra neontetror ett "hot" mot äggen?

Sv: ancistrusägg???

Ja, det skulle kunna vara ancistrusägg. De ser ut ungefär så här, men kan även vara ljusare.

Ancistrus_egg.jpg

Neontetror brukar väl inte vara något större hot mot äggen tror jag... Dessutom brukar malhannen vakta dem noga.

Sv: ancistrusägg???

Det är garanterat såna ägg!
Hur är det med botior då, är de "äggätare"? Hoppas Malte vaktar noga. Brukar äggen gömmas? Vi har bara sett några och de är förvunna nu.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 157
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 683
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 919
Senast: Nixehen
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 410
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar