• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare majabergman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 763
M

majabergman

Jag vet inte vilken analys vi fick på vårat hö i år:crazy:

Alltså, gubben som äger stallet skördar sitt hö själv. Han är inte så noga med sånt som analyser och grejer, jag vet inte ens om han har gjort det, är det någon lag på det eller något sånt eller?

Men iaf, kan jag få reda på analysen på något sätt ändå eller?

Sv: Analys?

För att kunna få reda på analysen måste du ju först veta om det finns någon. Det låter faktiskt inte som det. Det finns absolut ingen lag på analys men det är bra att ha för att kunna göra korrekta foderstater till hästen.

Gör ett eget analysprov om du inte kan få ett av "gubben".
Det är det enda sätt du kan få reda på värdena om inte stallägaren har gjort egen analys.
Det finns ingen lag på att göra analys. Men det är det enda sättet att få reda på hur det står till med grovfodret och om du behöver komplettera med något kraftfoder eller mineraler.

Åk till exempel till Granngården och hämta en höpåse så får du råd av dem om hur du ska göra. Du kan också gå in på www.analycen.se och kolla där om du vill ha ett snabbt svar nu om hur det går till.

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 158
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
11 985
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 381
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 010

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka