Analys - hur gör man?

frittan

Trådstartare
Har alltid varit i stall där analysen är gjord men i mitt nuvarande stall finns ingen analys på höet och jag vet inte hur man gör :confused:

behöver veta ALLT hur man gör från steg 1 tills man får resultatet!
hur mkt hö ska jag ta, från hur många balar, vart ska jag skicka det, ska jag skicka det i eget emballage osv osv osv.

och vad kostar det ungefär?

vi har egenodlat hö i rundbal.

tacksam för svar :bump:

Sv: Analys - hur gör man?

Du tar lite hö från alla balar (eller några om du har jättemånga) och lägger i en påse (oftast ska det inte vara så stor mängd)
Har man en "höborr" kan man ta mer även inne i balarna.
Lämnar in det på ett labb eller tex Lantmännen, skriver att det ska vara analys för HÄST, du får svar & en faktura-klart! Kostar runt 400-600 ca (olika & var ett tag sen vi lämnade in sist så kan nog variera)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 760
Senast: tara
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 998
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar