ofta har? hur vet du det?Jag tror på att analysen kan ha fel
Vilket den ofta har
Den är inte alls korrekt till hundra procent
Jag tror på erfarenhet, gott djuröga och bra höleverantör
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ofta har? hur vet du det?Jag tror på att analysen kan ha fel
Vilket den ofta har
Den är inte alls korrekt till hundra procent
Jag tror på erfarenhet, gott djuröga och bra höleverantör
Om analysen stämmer..Jag brukar förutom palmolja kolla fett, protein, socker och salt i sånt vi äter regelbundet.
Men tanken med mitt inlägg var mer att om vi inte hade någon aning om vad något av våra livsmedel innehöll för näring så skulle det bli svårt. Om olika livsmedel ena gången innehöll noll näring och nästa gång 50% fett, ibland mineraler och vitaminer och i bland inte osv, hur skulle vi må då?
Om vi skulle leva på bara hö och inte veta vad det innehöll, först när vi magrat av, blivit feta, får dåliga naglar och hud, blivit trötta och slöa osv så märker vi att det inte var rätt hö för oss. Skulle någon människa gå med på det?
Vi kan dock välja själva vilken kost vi vill äta och kan även välja att ta konsekvenserna om vi mår dåligt av den kost vi valt. Det kan inte en häst.
Så att betala mellan 700-1000kr per år för en höanalys tycker jag är en droppe i havet jämfört med vad det kostar att fodra i blindo.
Så du tror att allt hö du köper in är analyserat till 100 procentofta har? hur vet du det?
Jag frågade hur du kan veta att analysen ofta är fel. Du har inte inte svarat på det? Hur vet du att analyserna ofta har fel?Så du tror att allt hö du köper in är analyserat till 100 procent
Du tror inte det förekommer även fusk
Övertro till analyser är direkt farligt skulle jag vilja påstå
Jag brukar skicka in till analys själv och har ingen orsak att tro att resultatet som jag får hem inte stämmer. Sen jag började använda analys som grund för foderstat har jag haft hästar som är mättare, slipper hudbesvär och olika problem med hovarna.Är du säker på att analysen stämmer fullt ut?
Tror du att leverantören har fuskat är det ju bara att skicka in en egen analys? Jag skulle inte köpa av en leverantör jag misstänkte för fusk.Så du tror att allt hö du köper in är analyserat till 100 procent
Jag har autistiska drag
Jag slåss aldrig på något sätt
Och jag har också högskolepoäng
Sådant behöver inte på något sätt ha någon inverkan på sunt förnuft
Jag tror helt enkelt att ha för stor tro på analys är att lura sig själv
Tror du att leverantören har fuskat är det ju bara att skicka in en egen analys? Jag skulle inte köpa av en leverantör jag misstänkte för fusk.
??The irony
Ja men det är ju braJag brukar skicka in till analys själv och har ingen orsak att tro att resultatet som jag får hem inte stämmer. Sen jag började använda analys som grund för foderstat har jag haft hästar som är mättare, slipper hudbesvär och olika problem med hovarna.
Hur vet du att analysen så ofta har rätt?Jag frågade hur du kan veta att analysen ofta är fel. Du har inte inte svarat på det? Hur vet du att analyserna ofta har fel?
Men ändå uppenbarligen gör den ju långt ifrån alltid detJag förstår verkligen inte varför analysen inte skulle stämma? Det är ju superlätt för individuella djurägare att kolla själva och outa en leverantör som inte håller måttet - de har verkligen ingenting att tjäna på att sitta och försöka "förfalska" sina höanalyser.
Har du analyserat själv och jämfört med analysen från säljaren?Men ändå uppenbarligen gör den ju långt ifrån alltid det
Det var skrivet med glimten i ögatDu vill göra research men som trådstartare skapar du till stor del hur diskussionen ska se. Sen kommer inlägg som #5 i denna tråd Vad blir det för seriös research när du mest verkar vilja få folk irriterande över ej analyserat hö? Vad för positivt kan något sånt ge ens böcker och tänker du att det är bra reklam att få för ditt författarskap? Sorry men jag förstår verkligen inte poängen med trådarna.
Det var skrivet med glimten i ögat
Jag försöker ingenting
Jag ville ha reda på till vilken grad denna övertro på analys hamnade på
Om folk blir irriterade är det deras val
Du måste inte förstå poängen med trådarna
Hur kan övertro vara farligt för att analysen kan vara fel, men oanalyserat är toppen? Det blir ju samma sakSå du tror att allt hö du köper in är analyserat till 100 procent
Jag förstår verkligen inte varför analysen inte skulle stämma? Det är ju superlätt för individuella djurägare att kolla själva och outa en leverantör som inte håller måttet - de har verkligen ingenting att tjäna på att sitta och försöka "förfalska" sina höanalyser.