igbest
Trådstartare
Fick igår troligtvis svar på varför min hund har varit lite aggressiv ett litet tag. Så fort vi har rört i svansen så har hon huggit, vi var till veterinären för typ tre veckor sen och då kände veterinären på svansen och skickade hem oss med metacam. Jag såg ingen förbättring och förra helgen högg hon oprovocerat mot min man så jag bokade en tid hos veterinären för en grundlig undersökning där det röntgades rygg och höfter, det togs även blodprov och urinprov. Inget av det visade någonting och jag påpekade igen att hon verkar ha ont i svansen så vi skickades in en gång till till röntgen och svansen röntgades. Det började bli mycket folk i väntrummet och vi skickades hem med rimadyl och så skulle veterinären ringa när hon hade tittat på bilderna. Hon ringde efter ett par timmar och berättade att min hund hade pålagringar på svansen och att det kunde bli tal om amputation av svansen.
Fler frågor kom upp under kvällen och jag ska ringa till veterinären på måndag och försöka få svar på dem.
Mina frågor i inlägget kommer egentligen först nu:
Hur funkar det kan pålagringar bli bättre eller är det så att man måste amputera.
I så fall vill vi ju amputera den så fort som möjligt så att hon slipper ha ont, men måste hon i så fall äta kuren med rimadyl först eller är det bara bortkastat?
Jag har ännu fler frågor men de här var de två som jag inte riktigt kan vänta till på måndag med, det snurrar runt runt i hjärnan på mig.
Fler frågor kom upp under kvällen och jag ska ringa till veterinären på måndag och försöka få svar på dem.
Mina frågor i inlägget kommer egentligen först nu:
Hur funkar det kan pålagringar bli bättre eller är det så att man måste amputera.
I så fall vill vi ju amputera den så fort som möjligt så att hon slipper ha ont, men måste hon i så fall äta kuren med rimadyl först eller är det bara bortkastat?
Jag har ännu fler frågor men de här var de två som jag inte riktigt kan vänta till på måndag med, det snurrar runt runt i hjärnan på mig.