Amningsproblem

Dingelass

Trådstartare
usch jag får så ont i huvudet.
hon bara skriker o skriker.
fan.
o mjag bara bölar.
vad ska jag göra när hon inte tar bröstet?
 
Sv: Amningsproblem

Så gjorde min dotter också. Bara totalvägrade, så hon blev ett flaskbarn.

Jag har inga knep, eftersom jag bara ammade i några veckor, men prova att ringa amningshjälpen (?).

Annars kan du prova att pumpa ut lite, och försöka ge henne ur en medicinkopp, om du trycker lite på den, så att den blir mer avlång, så är dom faktiskt jätteduktiga på att dricka!:idea: Då kanske det går bättre om hon har fått i sig lite. Det kanske är det att hon är så hungrig så hon inte har tid att få till det eller vad man ska säga..

Nu har jag spekulerat klart.. :D
 
Sv: Amningsproblem

Hur gammal är lillan? vägrar hon hela tiden eller när?
 
Sv: Amningsproblem

Snart 3mån,hon har börjat vägra sista 2veckorna..
inte jämt men ibland när det passar henne..

Hon år ersättning oxå,har fått sen 1,5månad tillbaks..i början bara när jag inte var hemma o nu på kvällen oxå..

Flaskan tar hon utan problem men jag vill ju kunna amma oxå..
o det har ju funkat med både amma o flaska innan så varför inte nu..?

Kan kanske va så att hon e För hungrig,för innan när hon inte velat o bara skrikit så börjar tuttarna spruta av sej själva o då funkar det, eller Funkade,idag tog hon inte bröstet iaf...

Inte nån som har några bra tips?
 
Sv: Amningsproblem

Har inte ringt amningshjälp...trodde dom mest hjälpte en till rätt teknik så man inte får sår o så..
vart inte heller speciellt imponerad av dom precis i början,
hade jätteont av ammningen d första veckorna,
bra mkt ondare än förlossningen i jämförelse..:cry:
D går över på nån dag sa dom när vi åkte från bb,efter 2 veckor i ajaj köpte vi amningsnapp o då funkade d på en gång..d kunde dom väl tipsat om tyckte jag..

Jag kan ju ge på flaska men jag vill amma ju..
o pumpa funkar bara om hon tuttar först elle på det andra bröstet samtidigt...gör bara ont o kommer knappt ut nåt annars...

hmm...
 
Sv: Amningsproblem

Hej, när min tjej vart fööör hungrig så kunde hon av hunger vägra bröstet. Jag fick klämma fram åt henne och sén vart hon plötsligt nöjd. Kanske ska du skippa flaskan till ni fått rätsida på amningen, det kan ju i vissa fall röra till det för de små liven.
Lycka till!
Och dum den där andningen man lär sig inför förlossningenf ungerar även bra till sådana här situationer då de bara skriker ohc allt liksom knyter sig Andas är mitt råd :-)
 
Sv: Amningsproblem

Andas...hmm..jo det ska jag komma ihåg o göra!;)
nä men jag fattar va du menar...ska tänka på d..om jag hinner innan frustationen tar över..
 
Sv: Amningsproblem

Jo skippa flaskan hade ju varit d bästa men jag ser inte hur det ska gå till...innan idag så skrek hon konstant i nästan en timme,sen somnade hon..så då gjorde jag en flaska o väckte henne..??
D kanske jag inte ska då..
slutar hon vägra om jag inte ger henne flaska?
elle tänk om hon inte tänker ta bröstet då?
hur länge ska jag försöka?
Får dåligt samvete på en gång när hon skriker o jag vet att hon blir nöjd med flaskan men jag inte ger henne den..o efter en stund börjar jag storböla..
 
Sv: Amningsproblem

Flaskan tar hon säger du? Då skulle jag fräckt gissa på att hon blivit lite lat och inser att det finns enklare sätt att få käk på än att jobba igång maten själv...

Det är ju en av riskerna man tar när man börjar ge flaska också.
 
Sv: Amningsproblem

Kanske borde skriva nåt mer kom jag på.

Valen du har som jag ser det är att bara ge flaska i fortsättningen (om hon inte tar bröstet t.ex. på natten när hon är lite mer groggy), eller ta bort flaskan och bara ge bröstet. Till slut äter hon ju, hon svälter ju inte frivilligt. Men då får man ju vara beredd på att det lär bli hemskt jobbigt ett tag.

Vad man kan göra för att underlätta amningen är att försöka få igång utdrivningen INNAN du lägger henne till bröstet så hon inte behöver jobba så hårt utan belöning i början. Och så heinekens förslag att ge lite i kopp innan så hon inte är panikhungrig precis innan.
 
Sv: Amningsproblem

hon börjar antagligen komma upp i den åldern då hon upptäcker att det finns en omvärld! wow - massor att titta på och har inte alls tid med att äta... och sen blir hon för hungrig och grinig... jag fick ta mina barn med mig in i sovrummet, tyst och gärna med fördragna gardiner så att det inte var så ljust och så har jag legat ner och ammat, minsta gick inte att amma på något annat sätt i den åldern - var vi ute och gjorde saker så fick hon klara sig utan mat tills vi kom hem - jag erbjöd ju såklart men hon ville inte ha...
 
Sv: Amningsproblem

Stakare!!
Att höra sitt hjärta gråta är det värsta som finns!!!:cry:
Hoppas verkligen att det blir bra för er snart!

Har du provat att vara lite före ditt barn och mata INNAN den är vrål/panik hungrig?

Om ni har några ungefärliga mat tider så kan du väl en sätta henne till bröstet en stund innan hon känner av vrål hungern?
Nästan alla harett "favvo" bröst somdomhellre äter av. (Tror det brukar vara vänster för där hör dom mammans hjärt ljud..)

Om brösten är fööör fulla kan det ibland vara svårt för barnen att få tag i dom.


om inte Ammnings jouren kan hjälpa dig kolla med BVC...

För du vet att du har mjölk kvar så det räcker???

Att din lilla/lillehar märkt att man kan få slippa jobba för maten är mycket troligt.
Min blev bort skämmdmed att mjöken ranoch sprutade av sig självt i början så om han får jobba för mycket nu blirhan sur...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Amningsproblem

Att jag var osäker på om jag hade mjölk så d räckte va en av anledningarna till att vi började ge ersättning oxå,

men nu vet jag att d finns...i början ville hon ligga o snutta på brösten jämt,varesej d kom mjölk eller inte vilket gjorde mej osäker på om d verkligen fanns tillräckligt..nu därimot säger hon ifrån när det är slut o dax för nästa..

Får försöka ge henne oftare..har kanske låtit lura mej själv,som emma sa,hon är upptagen med o utforska omgivningen o hinner inte äta förrens hon är riktigt hungrig o då är det för sent..

Amningen funkar ju bra nattid,morg o kväll så d borde ju kunna va så..

Tack för att ni tog er tid o svara!
 
Sv: Amningsproblem

Om jag minns rätt har de en tillväxtperiod vid tre månader så hon kanske är hungrig och lessen för att hon behöver mer mat just nu?

Ge henne det hon faktiskt äter, sen om det är flaska eller tutte spelar väl ingen roll, bara barnet får mat.
 
Sv: Amningsproblem

För de flesta bebisar är det svårt att ta både flaska OCH tutte, det funkade inte på min son heller, han vägrade ta bröstet efter att blivit tilläggsmatad med flaska på BB då han fick feber. I en månad pumpade jag dygnet runt för att mata honom ur flaska, men då vid en månadsålder lyckades jag få honom att ta bröstet igen, då fick vi strunta i flaskan istället.

Så som sagt för många är det antingen eller. Du kanske kan pumpa ur, och ge flaskan om det känns jobbigt för dig?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag måste avsluta amningen då jag måste börja med en medicin. Min bebis är sju månader och gillar mat, så jag är inte orolig att han...
2
Svar
36
· Visningar
2 452
Senast: Linn-Nora
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
818
Småbarn Hjälp jag går snart och gräver ned mig.... Syskonbråk - hur hanterar man det på bra sätt? Två pojkar, 5 år och 2,5 år. 5åringen retas...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Badger
·
Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 313
Senast: Cs218
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp