Amningshjälp

Sv: Amningshjälp

En elektrisk helt klart, jag har Avent isis duo tror jag den heter. Det finns flera olika hastigheter och man kan aven pumpa manuellt. Toppenbra men ratt sa dyr (men val vart pengarna)

Trakigt att det inte funkar med vanstertutten! Ar dar mindre mjolk i den ocksa tror du? Ungar kan vara sa himla envisa, det viktigaste ar ju att ni ar nojda bada tva.

Öka produktion i vänstra eller högra?
På vilket sätt gör det högra ont? Om hon nästan intill helammar (för visst helammar du än?) på det högra nu så gissar jag att det onda kommer gå över efter nån dag eller så, precis som när mjölken rann till eller vid ett utvecklingssprång.

Det funkar förstås att bara amma på ett bröst, på heltid.

Vänsterbröstet... Tänkte att det kanske gick trögare där för att det fanns mindre och därför föredrog hon höger och så blir det en ond cirkel av det. Men det kanske är feltänkt.

Nej det gör ont i bröstvårtan oxå. Stackarn är blå och vit. Vet att det beror på att vi inte får till rätt vinkel. Men det har vi aldrig riktigt lyckats med trotts hjälp. Men när hon tog båda brösten fick de så mycket vilotid att det inte gjorde så ont. Har inga förhoppninggar på att det ska bli bättre så det får bli flaska och ammning.

Jag behöver ju amningsnapp för att min ska få tag men i slutet kan hon suga från det ena bröstet men inte det andra utan napp... Kanske det hade funkat?
Är ju betydligt enklare än att pumpa menar jag.

Annars så är det smidigt att ha urpumpad mjölk när man ska iväg så pump kan vara bra att ha i vilket fall. Fast en del barn blir tydligen bekväma och vill inte amma när de fått flaska. Min bryr sig inte alls vad jag märker.

jag har philips avent, handpump, superenkel och bra, köpt på apoteket.

kan dela med mig av ett superbra knep för att få rätt tag, att lägga barnet på "fel" arm, dvs på vänsterarmen om du ska amma från höger bröst och tvärt om, just när du ska lägga till bebis sen går det jättebra o lägga över på "rätt arm" önskar jag hade fått tipset när vi fick första barnet för allt gick åt pipan den gången pga fel grepp som orsakade sår osv osv. denna gången har varit problemfri ännu så länge:)

Det enda som fanns var enklaste varianten av handpump. Den med två rör. Det går ingen vidare. Någon som har nått tips så jag kan pumpa lite till fredag då jag e tebax i civilisationen?

Gud vad jag är negativ idag. Men just nu känns allt lite frustrerande

Låna/hyr (olika i olika landsting) en elektrisk från ditt BB. Jag hade en elektrisk pump (Medela ?!) i 8 månader för att kunna mjölka ur och hålla uppe produktionen för tvillingamning.
Den var helt fantastiskt bra!

Jag har inga tips alls tyvärr :( Men jag har en Philips Avent handpump hemma. Jag var (och är) nöjd med den, men nu helt plötsligt får jag inte ut något alls ur brösten. I början pumpade jag ur ca 125 ml på 10 min, nu kan jag sitta i en halvtimme och får ut max 30 ml :mad: Vet inte vad jag gör för fel, det funkade ju innan! Men jag tycker den räcker tillräckligt om man bara ska hobby-pumpa.

Här har jag hittat mycket bra info, du kanske kan hitta något användbart om du inte redan vart där?

Liknande trådar

S
Gravid - 1år det kanske är för tidigt att börja känna sig uppgiven pga detta, men jag börjar få slut på ork. redan från start så ville inte lillen...
2
Svar
27
· Visningar
3 402
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar