O ja, jag är otrevlig, därför att amningsmaffian är ett otyg. Ett gäng foliehattar som förkastar framförallt vetenskap och beprövad erfarenhet, ersätter detta med hittepå, ofta är lierade med antivaccinrörelsen (de genomfalska påståendena om att amning förhindrar allergi och överdrivna påståenden om amning som preventivmedel), och ger väldigt många nya föräldrar extremt dåligt samvete.Oj, en sån otrevlig ton.
Det är välkänt att sömn föder sömn. Några timmar sammanhängande på dagen har inget alls med nattsömnen att göra, och kan snarare förbättra nattsömnen OM bebis behöver mer sömn än hen får idag.
Den som inte blir påverkad av barnskrik kan ju följa dina råd. Jag tycker dem låter enormt stressande för både bebis och förälder.
Du menar på allvar, att om man (barn eller större människor) sover under dagen, så sover man också under natten med god sömnkvalitet?
Har du några källor av kvalitet på ditt påstående? Barnet ifråga är 4 månader, inte 4 veckor.
Ingen behöver "skrika" i största allmänhet, eller befinna sig ensam i ett rum för att skrika sig till sömns.
Man kan gå runt och vyscha, köra en tur i barnvagnen, sitta eller ligga ner tillsammans med barnet.
Men det är i regel meningslöst att göra om barnet har en naturlig vakenhetsperiod, det är då enklare och sannolikt inte ett dugg traumatiskt att väcka barnet under dagen.
Antagligen är det bland amningsmaffian t.ex. förbjudet att väcka barn för att att på ett lugnt tryggt sätt ge dem att äta, ge dem en vaken/aktiv period, ge mat igen när de börjar visa tecken på trötthet och sedan och påverka dem så att de blir aktiva under dagen istället för natten.
Dessutom hävdar du att jag gett ett "råd" där barnet ska "skrika sig till sömns". Var har jag skrivit det?
Jag har skrivit att man aktivt ska hjälpa barnet till en naturlig dygnsrytm. Det betyder absolut inte att man ska använda "anna wahlgren-metoder". Det går bra ändå.