Sv: Amma - mat tips!
Å vad jag känner igen mej! Jag chockar min omgivning genom att äta hela tiden o massor! Dock försöker jag nu hålla det lite bättre under kontroll, mina få gravidkilon försvann snabbt efter förlossningen men nu går jag upp, upp, upp trots att jag ammar ständigt
Men det är nog inte maten det beror på . .ähum.. alltså... vi hittar saker att fira varje dag o då måste man ju fira med godsaker...
Ska bli ändring.. snart.... måste bara fira sambons tatuering idag först..
Med maten löser jag det så att jag alltid har portioner i frysen som går snabbt o lätt att tina upp. Gör rejäl laddning till middag så det räcker till matlåda åt både mej o sambon o ev. portioner att frysa in. Att ställa sej o laga mat hungrig är ingen hit, det ska vara färdigt, det räcker med att man måste laga mat en gång om dan
Vi lagar ordentlig mat, inga lightprodukter, köttfärsås, köttgrytor, kyckling o fiskrätter i salig blandning, antingen ska det gå bra att frysa in eller räcka till matlåda att ätas dagen efter. Jag försöker planera mat iaf för 3dgr framåt, då blir det ingen hungerpanik o man kan förbereda viss mat kvällen innan det ska tillagas så det blir enklare när man har bäbis som kräver uppmärksamhet samtidigt.
Tips på gottit mellanmål som jag brukar äta:
1skivad banan
en bit honungsmelon i bitar
1äpple i bitar
2-3 torkade hackade fikon
2-3 torkade hackade aprikoser
1 liten näve naturella nötter
Blanda ihop till en liten sallad. Mums!