Sv: Amma eller dö!!!
Det jag menade var att du så tvärsäkert uttalar dig om saker och hänvisar till att du pratat med läkare och sjuksköterskor, men du vägrar lyssna till mina och silverkedjans argument? Du borde hört dem förut. Enligt dig så låter det som om de du pratat med inte tycker det är det minsta märkligt eller konstigt att du inte vill amma eller föda vaginalt. Jag vet nämligen att man tar såna saker på ganska stort allvar och låter kvinnor bearbeta dessa saker med specialbarnmorskor för att komma över t.ex förlossningsrädsla innan man beviljar snitt. Sen finns det ju naturligtvis "obotbara" fall där man beviljar snitt för att undvika förlossningspsykos t.ex. Men dessa samtal utförs inte innan kvinnan är gravid, och på dig låter det som om du redan är beviljad ett snitt fast du inte ens är gravid. Så gör man inte, och dessutom blir man mer och mer restrektiv mot snitt eftersom det också är en kostnadsfråga och alla landsting måste spara pengar tyvärr. Man kan inte bara knalla in på en mödravårdscentral och säga, tjena, jag är skraj för att föda, jag ska ha snitt... Det ligger väldigt mycket mera bakom än så.
Och, dessutom, snackar du bort mina förklaringar om ärr, ev. komplikationer och sårläkning, och har du fått snitt beviljat så borde någon ha pratat med dig om dessa saker också. Det ingår nämligen i samtalen med specialbarnmorskan. :smirk: